måndag 20 april 2009

Rosensällskapet





















Åh, vad jag är nöjd med att vara medlem i Rosensällskapet. Så härligt att få träffa rosvänner. Som i Göteborg i helgen.
Ett rent nöje att bara få läsa Rosenbladet.


















































Hann också med en kort sväng i Trädgårdsföreningen. Rosariet har stilfullt omformats sen jag var där senast. Vill återvända.

Skönt att få komma hem till den egna trädgården som jag så ofta dagdrömmer om och alltid längtar till. I kväll blev det ett par timmars fortsatt beskärning i isande kyla.

5 kommentarer:

  1. Vad fint du visar. Jag är så dålig på rosor men en vacker dag hittar jag en bra sort och bra plats.
    Gillar ditt bloggnamn.
    ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  2. Så är det väl att borta bra men hemma bäst! Ska bli spännande att följa "nya" Göteborgs rosarium. ÄVen Fredriksdal har ju förnyat sitt rosarium nu. (Del 2).
    Eva

    SvaraRadera
  3. Ja, Trädgårdsföreningens park kommer jag ihåg var väldigt fin. Och ännu finare nu tror jag! Blev faktiskt inspirerad till vår Celestial där för många år sedan. Den lever fortfarande. /Ruben

    SvaraRadera
  4. Föreningsliv är givande, möten och kunskap ger otroligt mycket.

    Ingela

    SvaraRadera
  5. Det är med fröjd och stor glädje jag besöker Trädgårdsföreningen i Gtb. Samma glädje känner jag inför Hudiksvalls "rosarium" på Kä
    rlekstigen. Dit kan alla komma och vandra omkring eller bara sitta ner, utan att BETALA inträde.

    SvaraRadera