fredag 11 september 2009

Ny bekantskap














DRONNING MARGRETHE, planterade jag i sommar i min utökade rabatt. En Poulsenros från 1995 som tillhör Floribunda-Gruppen. Introducerades till danska drottningens 50-årsdag. En ros i det lilla formatet, 60 x 60 cm, rosa med inslag av lax, bleknar, medelstark och fruktig doft. Blommar kontinuerligt. Härdig i zon 3-4. Vad kan man mera önska sig. Hittills är jag mycket nöjd med min dronning.






























September fortsätter att visa sig från sin bästa sida och jag har två lediga dagar framför mig.

Hejdå och ha en fin helg!

11 kommentarer:

  1. Det er en rose jeg gjerne skulle hatt. Vakker og sunn, virker det som. Nydelige bilder som vanlig her på bloggen din :)

    Ønsker deg en koselig helg :) Fredagshilsen fra Margrethe.

    SvaraRadera
  2. Mycket söt, och frestande till detta rosenhjärta!
    Trevlig helg på dig, Inger!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  3. Ljuvlig ros som ser ut som en ros ska, i vacker rosa färg.
    Trevlig helg! /Bea

    SvaraRadera
  4. Underbart med en sån skönhet som blommar och blommar hela säsongen. Jag har skrivit upp "Dronningen" på mn vill ha lista.....
    Njut av dina lediga dagar!

    SvaraRadera
  5. Fin drottning, hon verkar trivas hos dig;)
    Nu gäller det verkligen att njuta av sköna och lediga septemberdagar.
    ps, jag fikar ute när det är skönt väder. Men när jag är i trädgården jobbar jag intensivt så ibland tänker jag att jag skulle åka dit och bara sitta och lata mig.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin tårtros. Rena prinsessgodsaken!
    Eva

    SvaraRadera
  7. Underbar ros...men jag saknar doften.
    När kommer dator med doft.
    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  8. Ja dem är helt fantasktisk. Såg den på Zetas förra sommaren men kikade inte på vad den hette. Blev tvungen att ringa dem dagen efter och höra vad det var för ros. Den står på min önskelista.
    Tänkte höra med dig om du har några remontantrosor och vilka isåfall? Vad är dina erfarenheter av just remontanter om man jämför med tex bourbonrosor eller austinrosor?

    /nina

    SvaraRadera
  9. Förstår att du är nöjd med den.
    Gräsbilden är tyvärr inte från vår trädgård.
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Så fin färg på rosen//Britt

    SvaraRadera