onsdag 23 september 2009

Förfall














Min trädgård antar en allt vildare form. Tidlösan har redan blivit tilltufsad och halvt uppäten av sniglarna. Varje höst då den tittar upp blir jag påmind om min fina vänskap med Ingela, som gav mig tidlösan.














'Sally Holmes' blommar snällt vidare.














'Sally Holmes'

Jag är lycklig för varje dag utan regn, gråväder och värst av allt den första frosten som förr eller senare kommer och tar hand om trädgården för vintervila.

Må gott och lev väl!

10 kommentarer:

  1. Rosene står vakkert hos deg enda :) Her har det regnet på dem, dessverre. men da plukker jeg inn, så får jeg nyte dem allikevel!

    Ha en fin morgendag :) God natt! hilsen Margrethe

    SvaraRadera
  2. Ja snart får vi krypa upp i soffhörnet och läsa trädgårdsböcker och fantisera om våren....
    Här är det fint väder idag och det ser ut som att det ska hålla sig genom helgen.

    SvaraRadera
  3. Hösten är avslappningens tid. Det man inte hann med, det är ändå för sent att göra. Alla säger att hösten är bästa tiden för trädgårdsarbete, men man måste nog erkänna att det inte är riktigt lika inspirerande då. Förfall kan också vara vackert.

    SvaraRadera
  4. Lite lagom förfall kan vara välgörande för själen....I alla fall vid den här årstiden när både växter och vi människor skall börja vår välbehövliga vintervila:)

    SvaraRadera
  5. Får hoppas frosten dröjer när du har så fina älsklingar i blom! Kul att du gillade min skymningsbild.
    Eva

    SvaraRadera
  6. Det är på hösten allting börjar, komposten, ogräsbekämpning och trädgårdskurser. Ingen vila här men när snön faller då kan jag inte göra så mycket än att ta fram tomtkartor och färgpennor för att rita lite projekt för våren....

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blogg om rosor.Gillar också rosor men inte riktigt fått hand och reson med de vackra.Var beredd på rostips från min sida nån gång frampå.Nån gång ska det bara lyckas och få planterat en rosenrabatt.

    SvaraRadera
  8. Du, jag kollade lite "froststatistik": De senaste tio åren har, här hos mig, den första frosten oftast dykt upp i slutet av september. Någon enstaka gång en frostnatt i augusti och ibland inte förrän i oktober. Men alltså vanligast nu snart. Fy. så vackert det blommar hos dig fortfarande. Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Sally Holmes är en riktig goding, Inger!=vill-ha-begär:
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  10. Jag gillar förfall hoppas att frosten håller sig borta ett tag till. Har iallafall tvättat badkaret så den kan komma in för fler bad i år blir det inte.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera