torsdag 5 augusti 2010

Natur och konst 2













Vår utflykt i helgen avslutades på Ingalunda i Hedvigsfors, norra Hälsingland. Så länge sen jag var hit. Familjen Öjemark-Wiik regerar på Ingalunda och här finns konst i form av keramik, måleri, litografi och glas.
































Under högsäsongen finns servering med välkänt gott fika och vi passade på att frossa i hallonpaj och annat gott.

På väg till bilen upptäckte vi Trädandarnas paradispark, ett skogsområde med många fantasifulla skapelser, men även bord och stolar för medhavd picknick. Inga barn hade jag med mig, tror barn skulle älska att gå runt och upptäcka allt häftigt. Och alldeles gratis. Visar en del av allt som fanns, klicka gärna upp bilderna.


























Sten med ansiktsformer













Fötter o rötter







































En ko har landat på liten stubbe













Lyssna på jorden













































































Hejdå Ingalunda, vill gärna återvända med mina stora barnbarn, 3 och 7 år.

Så fort en helg försvinner, och en vecka. Nya dagar kommer, förhoppningsvis med nya äventyr:)
Nu är kvällarna mörka, trädgårn har fallit lite i glömska, kan det vara möjligt. Nej, är nog bara trött.

På återseende!

5 kommentarer:

  1. Vilket kul ställe...både för barn och vuxna.

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig skogspark, säkert ett ställe där barn älskar att gå på upptäcktsfärd!
    Ja, nu går dagarna och veckorna väldigt snabbt, skulle gärna dra i bromsen ifall det bara var möjligt!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så många fina konstverk. Tycker jag känner igen de där fiskarna!
    Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk kreativitet som ligger bakom de skapelserna! Den skogen hade jag gärna besökt och förstår att barnen borde gilla de sagolika i tanken :)
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  5. Ett paradis för ungar:)
    Visst såg jag dom där fiskarna när vi var på Kärleksstigen?
    Kan tro att du inte känner dig så trött idag efter besöket hos "gröna systrar", måste ha varit riktigt uppiggande!?
    Kram!

    SvaraRadera