onsdag 8 juni 2011

Värmerekord?































inspirerad av Charlotte tittade jag närmare på mina aklejor idag, de enfärgade mörkt vinröda













den här lilla vita stjärnan, en lökväxt, har jag glömt vad den heter, fanns i min trädgård sen tidigare













under äppelträdet växer myskmadran i drivor


















tillsammans med bl a stor flocknäva, mot planket en vidjehortensia

Sällan är det väl så varmt i början av juni som nu, men jag klagar inte, är mycket tacksam att jag är ledig. Väldigt torrt har det också blivit och jag vattnar mest bara nyplanterat.

Hej så länge!

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga drivor av myskmadra...
    det är ju precis så man önskar det ska bli, växter som växer i drivor.
    Jag klagar inte heller på värmen, allting frodas nåt enormt nu. Här har det även kommit en del regn och det är ju också bra :)
    ha det bra ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tuva av Myskmadra!
    Ja, väldigt ovanligt med närapå tropisk värme redan i juni!
    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  3. Hej Inger!
    Den där stolen, mitt i allt det underbara kan jag tänka mig att slå mig ner en stund och bara njuta av allt det vackra.
    Önskar dig en fin dag.

    SvaraRadera
  4. Vad fint det är vid sittplatsen!! Gillar myskmadra.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Så superfint du har under äppelträdet, härligt när växterna väller in över stenläggningen! Myskmadra har jag också mycket av, en perfekt marktäckare.
    Ha det bra! /Katarina

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen tur med semestervädret! Men snälla du spara lite sol tills i slutet av juli när jag går på ledighet:)
    Kommer du ihåg att jag fick några revor myskmadra av dig i somras? Jisses vad dom har spridit sig:)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Myskmadra är verkligen vackert!! Sådan växtkraft gillar man :)) Den lilla stjärnan kallas Morgonstjärna, kommer inte på det latinska namnet tyvärr.

    Må gott.

    SvaraRadera
  8. Så skönt och mysigt det ser ut vid sittplatsen! Några av mina aklejor har också börjat blomma, allt sker så snabbt nu i värmen! Idag var min första lediga dag, så skönt! Fast jag var några timmar på jobbet i allafall och slutförde det jag inte hann med igår:) Känns fantastiskt härligt med ett helt sommarlov framför sig nu!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera