måndag 1 april 2013

Vårvinter

 perfekt att åka pulka på farmors gård

utsikt från en snöhög, flödande sol

har börjat beskära faktiskt inte senare än vanligt, syrenhortensian alltid först, sedan 'Frankfurt', ska också glesas ur men kan göras först när snön är borta

en liten början, tänk hur mycket trädgårdsavfall det blir innan allt är beskuret, krattat osv

Yes, nu är jag igång, nånting med sommartiden gör att jag får en kick, bortsett från i morgon bitti förstås, och solen har gjort sitt till, vilken påskhelg vi haft.

Hejdå!

11 kommentarer:

  1. Visst börjar våren komma så sakta, snart går det med en rasande fart! Trädgårdsavfall gillar jag, det blir härlig jord så småningom.
    Ha en fin aprilvecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Nu smälter det hos dig! Vad skönt.
    Trevligt med en trädgårdsdag.
    Ha det gott.
    kram Maria

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt, har också gjort första rycket,klippt kärleksörten och Björnbäret.
    Antar att det är solen och att det inte är några moln på himlen som gör att man får fart.
    Ha en fin vecka
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Jepp, nu är våren officiellt här. Även om snön ligger så känns det i luften.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Ja, nu kliar det i fingrarna att gå loss med sekatören.

    SvaraRadera
  6. Nu kommer det gå riktigt fort och vi kommer att njuta i stora mått! Vad glad jag blir att du tror på mitt projekt med Rosengången... jag tror det kommer att bli superfint och har beställt nya rosor från Flora Linnea....Längtar så :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Bara värmen kommer på nätterna så går det säkert fort med snösmältningen! Skönt med all sol på dagarna, den tär på snön sakta men säkert!
    Än har jag inte börjat klippa något i trädgården, väntar tills det blir mer snöfritt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag blir alltid så glad av dina hemma-i-trädgården-bilder. Inget undantag idag, inte.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Leka i snön med farmor! Härligt!

    Har också börjat klippa, men än så länge är det bara perenner.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Idag har det varit lite vårvärme här i Alfta..nu är dethärligt att drömma planera o längta.ha det bra i H

    SvaraRadera
  11. Vi har barmark, ingen nederbörd på två månader, flödande sol.
    Växter torkar bort, särskilt de vintergröna.
    Blåbärsriset är helt bruna.
    Kram Ann.

    SvaraRadera