måndag 29 juli 2013

Månadsbild juli och lite till

Juli är snart slut och jag har till idag totalt glömt bort månadsbilden (sanningen att säga har jag glömt betydligt viktigare saker senaste tiden)... de flesta gammaldags rosorna har blommat ut, till vänster syns 'Comtesse de Bouchaud' och längre bak 'Huldine'

'Comtesse de Bouchaud' 

'Mme Julia Correvon' och 'La Noblesse'

'La Noblesse'

'Huldine' börjar blomma tidigt i år

till sist en bild från juni 2012 av den hiskeliga aklejrutan, eftersom alla inte sett den, tillsammans med sköna aklejor

I morse kom en kraftig regnskur, sen blev det nästan lika varmt som tidigare. Idag slog det mig vilken rik människa jag är, jag har både en trädgård och barnbarn.

Hejdå!

11 kommentarer:

  1. Min huldine har inte ens satt knoppar, men den blev planterad i våras och står skuggigt.Vuxit har den dock! 2 m på en säsong! Hoppas den får knopp när den kommer upp i ljuset!/ Annica

    SvaraRadera
  2. Har en aklejruta jag med men den är inte alls så stor, kanske tur. få se vad som händer till nästa år.Visst är vi rika på många sätt om man har en trädgård.
    Ha en härlig vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så vacker kombo 'Mme Julia Correvon' och 'La Noblesse' är! Nu ska jag ju inte ha fler rosor, men La Noblesse är så vacker. Huldine är en annan fining som jag skulle vilja ha:).
    Jag har inte hunnit med månadsbilden ännu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ja så är det barnbarn och trädgård, där har vi vunnit högsta vinsten!

    SvaraRadera
  5. En sån fin reflektion över livets rikedommar. Och vackra, vackra bilder. Du är så mysig!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Ja, du är rik, helt klart! Bra att tänka så, lite då och då.
    Jag vågar knappt skriva det, men jag tycker aklejrutan ser riktigt fin ut...
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Ja visst är vi lyckligt lottade! Aklejrutan är förfärlig! Bra att du portar den!
    Det är tydligen ett bra klematisår i år. Alla våra stortrivs.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Gode billeder af dine smukke blomster.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvaraRadera
  9. Om vi hade gjort något mer på vår lilla hälsingetur, hade det blivit några mil upp till dig. Hade varit så roligt att se i verkligheten.
    Nästa år kanske?!
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Ja det gäller att njuta av det man har! För min del hoppas jag att det dröjer bad just barnbarn, jag får njuta av barnen så länge! Tycker att många rosor har haft lite pause men nu är det fullt av knoppar igen!

    kram louise

    SvaraRadera
  11. Vakkert! Det har vært en flott sommer uten regn som har ødelagt rosene. Må bare nyte de til fulle!

    SvaraRadera