söndag 25 maj 2014

Nya klematisstöd


Oj vad det växer och frodas.

Kom igen nu 'Huldine', äntligen har du fått ett stöd som matchar din höjd.

Och likaså 'Romantika'!


Fynd från trädgårdsföreningens växtmarknad häromdagen, gullflocka, vårflenört (varför köpte jag den?) och tre olika gräs.

Igår sol och +28 grader. Idag mulet och +8. Vilken chock. Är i alla fall nöjd med att min man hjälpt mig tillverka två enkla klematisstöd till de mest starkväxande sorterna. Egentligen skulle jag behöva flera.

Hejdå! 

12 kommentarer:

  1. Hvor er det et fint kig, du har ud af dit vindue- så yndigt!
    Hilsen
    JetteMajken

    SvaraRadera
  2. Så fint det kommer att bli när dina "Klematisar" börjar klättra uppåt på de fina klätterstöden. Kul med växtmarknad/Titti

    SvaraRadera
  3. Så bra klätterställningar! Jag lnterade en Summersnow förra året och trodde den frusit i vinter men nu börjar den sträcka på sig rejält så jag måste leda upp den på stenmuren.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder!! Jag fastnade särskilt för den som var tagen ut genom fönstret!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder!! Jag fastnade särskilt för den som var tagen ut genom fönstret!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  6. En 'Huldine' köpte jag för bara några dagar sedan. Skall bli spännande att se hur den blir. Min skall få klättra i ett gammalt halvdött äppelträd hade jag tänkt.
    Hörde av svärmor att ni hade kallt idag (de har sommarstuga i Hudik och skulle egentligen ha åkt dit idag fast det blev ändrade planer). En temperaturändring på 20 grader från ena dagen till den andra är ju helt otroligt.
    Kram Nora

    SvaraRadera
  7. Ja hej och hå vad det växter. Både ogräs och allt annat.
    Fint med tulpanerna genom fönstret.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Så vackert du har det! Och så roligt det är att gå på växtmarknad, rena julafton.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Ja du ibland så undrar man över varför man köper eller inte.Så vackert du kommer att få det med dina nya stöd till klematisen
    Önskar dig en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Snygga växtstöd, jag ska fixa ett till min Summer snow på väggen, den börjar sätta fart nu. Ja, ibland funderar man när man kommer hem, hur tänkte jag? Blir nog bra det där. Vädret blev en chock, som sagt. Var ute nyss och irrade runt i kylan med fleece och raggsockor i stövlarna, blir mycket innepyssel idag.

    /Jenny

    SvaraRadera
  11. Fina tulpaner du har!
    Inte fel med lite svalka så håller sig härligheten längre, men 8 grader är kanske i minsta laget...
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  12. Vilka fina tulpaner du har! Här är nästan alla överblommade, den som spar hon har, dvs du! Och har nu tempen sjunkit får du behålla dem länge.
    Gången i förra inlägget blev ju jättesnygg, så nöjd man känner sig!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera