torsdag 17 juli 2014

Trädgårdsyra

 'Tuscany Superb'

'Officinalis'

'Nuits de Young', den låga mörka

'Empress Joséphine' mot växthuset, 'Frankfurt' i bakgrunden

'Mrs John Laing'

'Maréchal Davoust'

'Ghislaine de Féligonde'

'Hybrida', i bakgrunden 'Frankfurt'

'Chloris'

'Bardou Job'

'Président de Sèze'

Finaste rosen, mitt barnbarn som piffar sin hatt med rosblad.

6 trädgårdsaktiviteter på 8 dagar, lite lätt trädgårdsnöjd, men det har varit fantastiskt roligt. Min visning gick bra, hade supertrevligt på Wij trädgårdars rosdagar, ett härligt gäng från södra Hälsingland, Bollnäs trädgårdssällskap, besökte bl a Kärleksstigens rosarium, plus att jag har varit på visning i några privata trädgårdar. Men nu blir det lite lugnare hoppas jag, blir så intensivt när barn och barnbarn samtidigt är hemma. Men så ska det vara när det är sommar. Bilderna är såklart från min egen trädgård. Som jag har så kär.

Hejdå!

10 kommentarer:

  1. Vilket rosenfyrverkeri du har nu! Den ena finare än den andra. Förstår att du har din trädgård kär.

    Hihi… Intensiva och roliga trädgårdsdagar du haft.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow - vilka rosor!
    Själv har jag varit borta från trädgården i tio dagar nu och har grym trädgårdsabstinens:-) Imorgon reser vi till Hudik för några dagar så då skall jag passa på att besöka Kärleksstigen igen. Vi var där i midsommar också (fy attans vad kallt och blåsigt det var då!), men jag antar att det är andra rosor som blommar nu. Fint var det där hur som helst!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Förstår att din visning gick bra, du har en underbar trädgård som jag gärna skulle vilja besöka!
    Ja, de kära barnbarnen, de är våra rosor!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Himmel så vackert!! Åh vad jag skulle vilja ha dem alla:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilka fina ros bilder du bjuder på! 'Maréchal Davoust' blir jag specielt sugen på då jag har alla dom andra!!

    SvaraRadera
  6. Underbara rosor! Det verkar vara ett bra ros-år i år. Ha det nu så skönt med barn och barnbarn/ Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Such exquisite blossoms… I can imagine their sweet fragrance. I do hope you'll consider sharing the love up-close with I Heart Macro:-)

    SvaraRadera
  8. Oh, underbar rosor! Väl fångat! Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Så vackert, alltihop, och jag förstår att du har din egen favorit bland allt det fina!

    /Jenny

    SvaraRadera