fredag 24 oktober 2014

Sommarens vackraste

'Frankfurt' och 'Aïcha', alltid sommarens vackraste

vackrast tillsammans, kanske, 'Rhapsody in Blue' och digitalis, i fönstret speglar sig klätterhortensian

2014, ett kanonår för rosorna, 'Chloris'

'Officinalis'

inte på länge har 'Hybrida' varit så fin

 en del av 'Hybrida'

'Maréchal Davoust'

för mig vackraste växthuset med 'Empress Joséphine' som klätterros

 vackraste utsikten

sommarens vackraste bild, tredje barnbarnet av sex, piffar sin hatt med rosenblad.

Glädjen i livet är min trädgård och mina barnbarn och lite till... sommarens vackraste rymmer så mycket. Och vilket vackert väder vi hade 2014, en toppensommar. Fler vackra bidrag finns hos Hélena i veckans Blommiga fredag.

Hejdå!

18 kommentarer:

  1. Ja, som kjent er det mange "hagens vakreste" :-) Rosene har aldri vært finere...

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder! Rosorna är förföriska... men längst stund stannar jag vid ditt vackra växthus.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Vilket rosår det har varit! Jag hoppas att min Honungsros ska bli så stor som din till nästa år. Då ska jag ligga i hängmattan och njuta av doften. Bilden på fönstret och digitalis var så söt och somrig.
    Ha en skön helg/Titti

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder! Och vilket blomningsår det varit! Min hybrida har varit enorm och jag har varit så stolt.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så flotte bilder og slike vakre roser! Nydelig utsikt fra drivhuset da. Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  6. Fina rosor, men Rapsody in Blue är speciell, passar bra med Digitalisen. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Honungsrosen är även jag väldigt förtjust i! Fina rosbilder du visar! Och det finaste av allt är förstås alltid barnbarnen! /Anja

    SvaraRadera
  8. Du har så många fina rosor Undrar hur länge har du haft din trädgård?? Det är så uppvuxet och fint. Längtar tills det är mer uppvuxet hos mig med
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Många vackra rosor hos dig! 2014 har varit ett härligt rosår.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Verkligen vackrast, helt underbart! Och bilden med digitalis får mig att smälta så totalt!

    /Jenny

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara bilder.....så vackert.....=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Du visar alltid så mycket fint, men idag är vinnaren barnbarnet som pyntar, så härlig bild!
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  13. Nydelig roseblomstring hos deg i sommer!

    SvaraRadera
  14. Jamen vad fin bild med lilla barnbarnet, de andra bilderna också förstås. Men så söt!
    Trevlig helg, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  15. Sådags att sitta här och ångra att jag aldrig kom iväg upp till dig i somras. Det var för varmt.
    /Anette

    SvaraRadera
  16. Åh vad vacker din Rapsody in Blue är! Min har inte kommit igång på riktigt än! Men förövrigt har ju rosorna varit underbara denna varma sommar !

    //Veronica

    SvaraRadera
  17. Underbara blomsterbilder, min barnbarnsbilden slår nog det mesta! Säjer så mycket.

    SvaraRadera