tisdag 10 mars 2015

Vårgrönska

Plockar bort några löv för att kunna se min trillium bättre

krokus, ett säkert vårtecken

primulan har redan kommit långt trots snömängder runt omkring.

Äntligen några dagsfärska bilder från min trädgård, eller rättare från igår eftermiddag. Mycket av snön försvann på ett dygn, fattar inte hur det är möjligt med såna drivor. Men långt ifrån snöfritt. Våren känns ändå tidig och det fyller mig med glädje. Något annat som gör mig glad är att jag redan har fått förfrågan om trädgårdsbesök hos mig, finns människor som läser min blogg och är intresserade. Hjärtligt välkommen säger jag, tar hellre emot enstaka personer än grupper som jag tackat nej till för närvarande. Hoppas ni också har vårkänningar eller andra glädjeämnen just nu.

Ett bidrag till Trädgårdsfärger hos Charlotta.

Hejdå!

11 kommentarer:

  1. Va roligt att våren är på väg hos dig också. Vi brukar göra årets första Hudik-besök till Valborg och det är alltid ganska stor skillnad på hur långt våren har kommit hos er jämfört med hur långt den har kommit här då.
    Menar du att du tar emot besök ibland? Jag har funderat på att fråga dig tidigare, men har inte riktigt vågat.......går det att höra av sig så småningom när jag vet när vi åker till Hudik i sommar? Vore så roligt att se din trädgård (givetvis bara om du har tid och lust). Vi har ju varit till Kärleksstigen och tittat och jag tänkte på dig då :-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Oj, vad roligt att våren har kommit till ermed. Då är min bror glad. Han bor utanför Hudik :) Kul att du ta emot besöker. Vem vet? Jag kanske kommer med en undran om vi får komma förbi om vi åker uppåt i sommar. Ha det så bra :)

    SvaraRadera
  3. Du har trillium, så roligt och så fint!
    Kul att du redan har fått förfrågan om besökare! Det kan vi ju tacka internet o bloggar för, man har ju möjlighet att se även vintertid hur din trädgård ser ut om sommaren, man blir nyfiken och vill uppleva i verkligheten. Det är roligt för dig.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Ja minsann nu bara rusar det fram och snart är det full gång om det blir så varmt som de lovat, Bara det inte blir så kallt sedan så allt fryser. det gillas inte.Hoppsan Charlotta har jag glömt. tack för påminnelsen
    Ha en fin och skön mitt i vecka i solen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig vårkänsla du förmedlar! kram Annika (som går omkring i Stockholm och längtar till Hudik)

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen på gång!!!

    Jenny

    SvaraRadera
  7. Visst går det fort med snön nu. Så underbart att pilla i jorden igen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till våren och det spirande gröna. Trillium blir man extra glad av.
    Roligt med besök i trädgården men det tar tid att visa en och en. Särskilt när folk kommer oanmälda.
    Fast som besökare känner man ju sig priviligierad. Är säker på att dina gäster får en fin upplevelse. Skulle också vilja hälsa på vid tillfälle.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  9. Men oj så långt dina primulor har kommit! Här har de över huvud taget inte visat sig och vi har haft snöfritt ett bra tag nu!
    Trevligt med besök, är säker på att din trädgård är värd en resa!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  10. Ja titta, det är ju vår hos dig också, härligt, grattis!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Underbar vårgrönska! Hoppas att allt inte kommer på en gång bara. :)

    SvaraRadera