fredag 10 april 2015

Mest stolt över

2006 Så liten 'Nevada' till höger är, ja allt är såklart större nu.

2007 'La Noblesse' och riddarsporre, ett av mina favoritmotiv genom åren.

2008 'Prince Napoelon', av den finns tyvärr inte mycket kvar längre.

2009 Syrenerna, lika höga som huset, fanns här när vi flyttade in 1981, har tagit bort en del bl a när växthuset byggdes.

2010 'Huldine'

2011 Nu har 'Nevada' växt till sig, idag är den ännu högre.

2012 Rufsigt som jag vill ha det.

2013 Växthusrabatten har tagit form.

2014 'Frankfurt' och 'Aïcha', mina gamla trotjänare.

Mest stolt över just nu är jag att jag skapat en fotobok om min trädgård, 2006-2014. Har tänkt på detta länge och äntligen kommit mig för. Svårt att välja bilder men samtidigt så himla kul. Ångrar jättemycket att jag inte fotade trädgården när vi flyttade in. Kanske därför jag fotat så mycket senare. Ovan är ett smakprov från fotoboken.

Vad andra är stolta över hittar du hos Hélena i Blommig fredag!

Hejdå! 


23 kommentarer:

  1. Vilken bra idé att göra en fotobok över trädgården!
    Trevlig helg!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en fotobok. Jag håller på att samla bilder till en bok, så småningom ska jag ta mig i kragen jag med. Underbart med alla dina vackra rosor. Ha en trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska bilder, man blir ju tokig av längtan efter varmare vår!
    Kram Malena

    SvaraRadera
  4. En fin trädgård att vara stolt över.
    Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder från din vackra trädgård jag njuter i fulla drag!!! Prince Napoelon ser gudomlig ut synd att den försvunnit!!!

    SvaraRadera
  6. Din Nevada är fantastisk. Min har några ynka blommor per år, har rensat lite runt den och ska försöka ge den bättre förutsättningar i år, så får vi se sedan om den får vara kvar.
    Din trädgård är jättefin.
    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Älskar dina rosor! Så vackra så stolta!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Vilken bra idé med en fotobok! Det ska jag komma ihåg nu när vårt växthus ska börja byggas. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för gratulationen! :-) Stämmer bra - Jag bor i vackra Västerbotten som idag visade sig från en sämre sida...

      Radera
  9. Så lummigt och grönt med mssor av fina blommor hos dig jag njuter i stora drag. Fotoböcker är kul. Jag fick en av moin väninna som gjort en aom kolonin när vi började med lerhögar dräneringsdiken och en massa blommor med förstås. det är kul att ha kvar.
    Ha en fin och skön fredagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Roligt att göra fotobok och fylla med så mycket fint. Önskar också att jag fotat mer före bilder, men det var liksom inte så kul när trädgården var tom.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Tack för tipset på 'La Ville de Bruxelles' tycker dock inte att jag har köpt en sådan ros men dom är ju felmarkerade ibland! Googlade bilder och dom ser lika ut!

    SvaraRadera
  12. Hej Inger!
    Fantastisk och praktisk ide att samla sina finaste trädgårdsbilder till en fotobok. Kul med, men svårt att välja ut, försdtås. Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt vackert! Vilken växtkraft o så lummigt o fint! Urmysigt, så bra med fotobok, mitt få bli här på bloggen har jag märkt ;)
    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  14. Du har verkligen mycket att vara stolt över!
    Så fint!
    Ha en trevlig weekend!

    SvaraRadera
  15. Riktig mange attraktive motiver! Så lurt å lage fotobok. De skal jammen jeg gjøre også! Nevada har virkelig vokst seg flott. Håper min lille fra i fjor har slike planer...

    SvaraRadera
  16. Vad roligt att ha gjort en fotobok, verkligen något att vara stolt över. Tycker verkligen jättemycket om bilden på "Huldine". Ha det fint!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  17. Trevligt med fotobok, borde jag också göra. Tycker också att det är synd att vi inte har dokumenterat trädgården från början! Men fortfarande kan jag glömma att fotografera innan jag sätter igång med ett projekt...
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  18. Förstår fortfarande inte hur allt det vackra som du visar får plats hos dig. Trots att jag varit i din helt ljuvliga trädgård. Och allt bara trivs och växer och blommar och frodas. Suck.
    Hej hopp och kramar.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  19. Jag hoppas mycket på William Baffin. Jag har inte sett den i verkligheten. Hoppas inte att jag tycker att färgen är för gräll!!! En annan maffig ros jag jagar är John Cabot har sett så fina bilder på den! Har du sett den? Fotobok vilken rolig ide.

    SvaraRadera
  20. Nu Inger har jag gjort ett blogg inlägg speciellt för dig! Hoppas att jag kan övertyga dig om denna ros förträfflighet! Hi hi ;D Allt gott Mari

    SvaraRadera
  21. Vacker romantisk trädgård, jag beundrar din passion för rosor. Fotobok vill jag också få till en vacker dag, trädgårdens förgänglighet får oss alla att förr eller senare inse behovet av fotografering. Tyvärr har man inte med det tänket från början.
    Mycket snyggt växthus!
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera