tisdag 28 juli 2015

Rosor är inte allt

Trädtaklök och Batata

'Mrs John Laing'

'La Noblesse'

'Adèle Prévost'

Nu kommer klematisarna, 'Negritjanka' bästa mörka tillsammans med 'Officinalis'

'Warszavska Nike'

'Ferdinand Pichard'

Oj så mycket jag vill hinna med och så lite det blir. Men så småningom har jag gjort det jag tänkt. Eller så blir det på ett annat sätt. Typiskt för sommar och semester eller typiskt mig. Till helgen åker jag på STA:s riksmöte i Borlänge, kanske ses vi där. Mera trädgård innan sommaren är slut!

Hejdå!


12 kommentarer:

  1. Riktigt snygga mörka klematisar. Och dina rosor, jag tappar hakan som vanligt.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Den där Batatan hade jag ofta på min stora balkong innan jag hade koloni.Det var ganska så fullt där då. Nu är den tom på växter.Jag är förälskad i blommor med mörka blad. Letar ofta efter det. Oj ojoj vad det regnar nu. Tycker nog att det räcker nu. Synd att jag inte ska till Borlänge i år då. hade varit kul att ses där. Vi har bott där i 23 år.innan vi flyttade hit. Sen är jag uppväxt där Anette på Solbacken från Torsåker bor. Världen är allt bra liten.
    Ha det så gott och en regnfri helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Snygga blad, vi har mycket frukt och bär också ♥

    SvaraRadera
  4. Vackra Rosor och Klematis! Bataten är verkligen fin med den härliga mörka färgen på bladen. Ha det så trevligt i Borlänge/ Titti

    SvaraRadera
  5. Riktigt fina klematisar! Här håller summer snow på och ska slå ut när som helst och likaså piilu. Favoriter! Ja, det är ju de enda jag har så det är inte så konstigt. Eller jag har två till men en har aldrig blommat och den andra blommade bara första året, sen gick grenarna av, tror någon trampade ner dem och sen ville den inte riktigt. Men nu kommer åtminstone tre rankor, så jag håller tummarna.

    SvaraRadera
  6. Nej, rosor är inte allt men bra mycket! Mina klematisar vill sig inte särskilt bra, vet inte vad det beror på och jag ger snart upp. Det få bli fler rosor istället.
    Ha det så trevligt på STA-mötet!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Gillar det mörka bladverket på taklöken och Batatan, vackra klematis och rosor.
    Ha det fint! Marika

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder! Trädtaklökarna så trevliga, men de tycker inte så mycket om denna sommar. Förra årets batata försökte sparade jag rötterna av och försökte få dem att gro i år,men de ville inte, kanske sticklingar är modellen. Jättefin planta du har. Klematis är jag svagare för än rosor även om du alltid har många snyggingar att presentera.
    Säker på att du får trevliga dagar på riksmötet.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  9. Samma här: vill mycket, hinner lite. Men växer gör det denna sommar och rosorna är fina. Dina är som vanligt överdådiga!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  10. Känner igen det där. Allt hinns inte med, men det är väl bara att acceptera.
    Hoppas du får trevligt på riksmötet. Vi skall på bröllop i helgen så jag kan tyvärr inte vara med:-(
    Kram Nora
    P.S. Vi åker förmodligen till Hudik nästa vecka, jag hör av mig i så fall.

    SvaraRadera
  11. Kul! Jag har också köpt en 'Warszavska Nike' i år. Impulsköp som vanligt förstås:) Den ska samsas med en 'New Dawn' i en nygjord portal över grinden, har jag tänkt.
    Åh. vad roligt med riksmötet! Jag kan tyvärr inte komma.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ha det trevligt i Borlänge. Trorligen träffar du min väninna vars trädgård jag visar idag i min blogg!

    SvaraRadera