tisdag 27 september 2016

Min barndoms blomma eller hur det gick överstyr


Ibland blir det mindre lyckat. Fundamentet till gamla ingången på stugan finns kvar, en typ "cementbassäng" som man kan odla i, tänkte jag. Med mossig trappa för krukor. Jag valde ringblomma för jag gillar den och krasse för att den fyller ut. Men en påse av varje var i överkant haha.

Ringblomman är min barndoms blomma som jag sådde i min första egna rabatt. Bladens doft väcker liv i minnen.

 Vilken villervalla, krasseblommorna kvävs väl av alla blad.


Bjuder på den misslyckade odlingen och hoppas den blir bättre nästa sommar.

Hejdå!

10 kommentarer:

  1. Krassen fyller ut finfint. Ringblommorna är fina de också. Allt fyller ut perfekt så man slipper se den bara jorden och ingen plats för ogräset finns. Kan inte bli bättre.
    Passa på skörda frön att så nästa år!
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Mmm... tänker på när mamma berättar vad som blev fel med kakan innan jag smakat. Jag känner inget fel men den motsvarar inte hennen förväntan. Jag ser en frodig grön plantering med krasse som klär den röda fasaden fint :) Men att vara för generös med frön och plantor känner jag igen. Jag kvävde lejongapen i en låda jag planterade med vita sommarblommor. Så gör om gör rätt gäller mig också. Krasse och ringblommor är underbara och tacksamma sommarblommor.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker "överstyr" blev vackert!
    Vad vckert ni verkar bo, gissar att det är en sjö på bilden.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Håller med alla föregående talare, visst är det vackert på ett lite charmigt vis. Snyggt med den röda väggen bakom. Ha det fint! Kram
    Titti

    SvaraRadera
  5. Inga odlingar är misslyckade när det växer så frodigt! Jag hade både ringblommor och krasse när jag ar barn och har fortsatt med dem genom åren med fröer som jag plockar på hösten. Roligt att du visar lite från stugan.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Alltid kanske någon blir lurad av den nya sortens krasse.Hihi. Jodå krasse den kan ta över satte några frön i min åttkant för ett antal år sedan bland alla kryddorna men som hos dig de försvann men krassen den var stor och yvig.
    Ha det gott mitt i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Misslyckad? Jag tycker det var fint! Men jag hade kanske skippat ringblomma där...
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det ser helt fantastiskt ut - önskar att det såg ut så där hos mig !
    Ha det så gott!
    Kram/Isa

    SvaraRadera