måndag 24 oktober 2016

Rofylld höst

Korstörneträdet tackar för sig

Jo, Brunette hann blomma

Oj, här finns jobb till våren, kom ihåg hur det såg ut

Axveronika, dagliljorna bakom har lagt sig till ro

'Smarty' får nog bli en stugros till våren

Gillar syrenhortensians alla stadier

Under 'Frühlingsduft'

Ingen trädgård utan hostor, men gärna en trädgård utan myskmadra

Ja, det var min trädgård idag, en måndag i oktober. Äntligen har vi fått lite regn. Finns lite kvar att göra ännu, men så länge den riktiga kylan inte har kommit väntar jag med det sista för säsongen.

Hejdå!

11 kommentarer:

  1. Ja det är bara att inse mer växtlighet blir det inte i år. Nu tar vi vila fram till våren ropar på oss igen. Jag har heller inte gjort färdigt än, har inte hjärta att klippa det som blommar.
    Jag gillar höstens förfall i dina bilder.
    Ha nu en bra vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så rofyllda fina bilder.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  3. Visst är hösten rofylld, jag älskar denna tiden! Njuter av alla färger och alla löv som faller till marken blir fint som täcke i rabatter och odlingar. Och vilka dofter! Fascinerande att det finns rosor som fortfarande blommar. Du gillar inte myskmadran, jag letar efter myskmadra, min tog slut helt plötsligt så till våren ska jag plantera in igen men välja ett mindre soligt ställe.
    Ha det fint i hösten!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert träd! Det måste jag läsa mer om. Tack för pelargonråd i kommentarsfältet på min blogg för lite sen!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Ja nu går trädgården och även naturen in i vila. Det är också vackert tycker jag! Silveraxet fick jag glädjen att uppleva doften av för första gången i år - underbart! Tyvärr hinner den sällan blomma här uppe, men jag njuter av den på andra ställen håll istället för hemmavid. :)

    SvaraRadera
  6. Ja nu går trädgården och även naturen in i vila. Det är också vackert tycker jag! Silveraxet fick jag glädjen att uppleva doften av för första gången i år - underbart! Tyvärr hinner den sällan blomma här uppe, men jag njuter av den på andra ställen håll istället för hemmavid. :)

    SvaraRadera
  7. Höstens vackra förfall. Du skulle behöva låna mina höns några dar. De skulle göra slut på myskmadran ner till rötterna. Deras älsklingsväxt som jag får ransonera och hägna in för att den inte ska försvinna.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Vackra höstbilder,så olikt från där jag befinner mej.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  9. Underbar höstkänsla i bilderna. Jag sparkar runt bland löven och gläds åt jorden som kommer bli :) Har haft första frostnätterna här och nu ska jag börja ta in krukorna för vinterförvaring. En lång och härlig säsong att se tillbaks på.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  10. Kan tänka mej att det ser annorlunda ut nu,kanske vitt!?!?!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  11. Hallå, allt väl hos dig? Blir orolig när jag inte ser dig här på länge!
    Kram/Laila

    SvaraRadera