fredag 9 december 2016

East Lambrook Manor Gardens - nu något nytt!

Jag köper inte längre så många trädgårdsböcker men Karin Berglunds kan jag inte stå emot. Det var en gång en trädgård har livat upp den nu så mörka årstiden. Inte minst kapitlet om Margery Fishs romantiska täppa East Lambrook Manor i Somerset. På väg till Cornwall i juni 2013 besökte vi trädgården. Jag hade läst lite om den innan men nu tack vare Karin Berglund har jag fått en bild av Margery Fishs liv, vilket har fascinerat mig oerhört mycket. Och nu infinner sig något nytt när jag tittar på mina bilder från trädgården. Jag har fått lära känna människan bakom och det ger så mycket mer. Blir nästan sugen på att åka dit igen.
 











Kom ihåg att titta på bidragen till Blommig fredag, veckans tema är Något nytt!

Hejdå!

11 kommentarer:

  1. Vilket underbart resetips! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Ännu en vacker trädgård i Cornwall tänker jag. Var i Cornwall för ett par somrar sedan men det känns lockande att åka dit igen när jag ser dina bilder. Ska fundera på boken också... För precis som du läser jag inte så mycket trädgårdslitteratur längre. Det är inte så lätt att hitta böcker som tillför något som jag inte redan läst. Men den här boken lät spännande..


    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  3. Ett fantastiskt härligt inlägg.
    Jag går verkligen in i dina bilder ock njuter.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Underbart vackert, och förstår att du gärna vill dit igen.
    Trevlig helg / Kram Marika

    SvaraRadera
  5. Ser ut att vara en underbar trädgård och som sagt mer intressant med lite berättelser om skaparen av trädgården.
    Tycker om Karin Berglunds böcker, tror jag har alla, har även träffat henne, dock ej besökt hennes trädgård.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Härligt inlägg om bra bok och en vacker trädgård vid en saknad årstid. Det slår mig hur "vanlig" trädgården är för att vara engelsk visningsträdgård. Den verkar förlåtande och lätt att tycka om.
    Ha en fin helg,
    Marta

    SvaraRadera
  7. fantastisk trädgård, besökt med min kompis som blev helt salig ♥

    SvaraRadera
  8. Boken lånade jag tidigare på biblioteket. Får beställa den igen för nu har jag ju tid som jag rår över. Ser så fint ut på bilderna och det måste ha varit än bättre i verkligheten.
    Trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
  9. Ett ställe med en alldeles speciell känsla, det framgår tydligt av dina bilder. Någon gång måste jag ta mig till England på trädgårdsresa och då vill jag gärna besöka detta!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  10. Jag köper inte heller så mycket böcker längre. de ska ju ha plats att ligga framme tycker jag så jag kan se dom och att andra ser dom med och får lite matnyttigt när de är här( inte läsa bara förstås) Karins böcker gillar jag åxå. så kul att få läsa om en trädgård dus ett.
    Ha nu en fin fortsatt Adventstid.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. HÄrligt inlägg från UK! Det finns så många vackra trädgårdar här! Har njutit av dina fina bilder, tack!
    Ha det bra!

    SvaraRadera