fredag 17 mars 2017

Glädje




Med glädje lämnade vi det färglösa, ömsom kalla och blöta för lediga dagar på Teneriffa.


 Vildpelargon på stranden

Botaniska trädgården i Puerto de la Cruz

som ovan

Kändes nästan som vi bodde i en botanisk trädgård men det var på en avocadofinca.

Vårt hus



Och väl hemma kunde jag med glädje konstatera att det hänt saker i trädgården, så pass att jag idag kunnat börja städa i rabatterna. En tidig vår i år! Snacka om glädje!

Fler glädjeämnen finns i Blommig fredag, veckans tema är just glädje!

Hejdå!

12 kommentarer:

  1. Sött hus ni bodde i och roligt att få se hur avokado växer (nytt för mig), men mycket vulkansten är det.
    Nu är det gott att vara hemma när vårtecknen plockar på för varje dag som går. Räknar med att humlorna dyker upp nu så fort solen bara visar sig.
    Allt gott och kram
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Inger!
    Ser alldeles underbart ut med sol och värme, och nu får du njuta av vårblommorna.
    Ha en fin helg !
    Kram Marika

    SvaraRadera
  3. OJ, vilken uppfriskande kontrast mot alla snödroppar jag har sett! Någon gång vill jag också till Kanarieöarna, det ser underbart ut på dina foton.

    SvaraRadera
  4. Oj så härligt! Precis vad jag behövde se denna snöblöta lördag...härliga bilder du bjuder på!
    Ha det gott.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Va härligt det låter och vilka fina bilder du visar!
    Önskar dig en fin ny vårvecka!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  6. För 2 veckor sedan så längtade jag utomlands hur mycket som helst så jag förstår din glädje! Nu har ju som sagt våren kommit och jag känner tillräckligt mycket glädje över det att Spanien får vänta :)

    Ha det gött!

    //Veronica

    SvaraRadera
  7. Ungefär så där ser det ut där jag också är just nu, härligt!!!

    SvaraRadera
  8. Vad sugen jag blev på att smaka lokalväxt avokado nu. Det är en favoritfrukt här. Låter härligt att åka iväg några dagar och få en ljuskick på riktigt.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Åh, så skönt med lite värme! Här är det ju fortfarande lite ruggigt även om våren gör sina framstötar.
    Vad sugen jag blir på avocado!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag skulle bestämt kunna tänka mig en semester i solen, synd att vi inte haft någon inplanerad;-) Trevlig tisdag! /Charlotte

    SvaraRadera