fredag 15 december 2017

Julklappstips

 'Empress Joséphine'






Mitt bästa julklappstips till en trädgårdsnörd är ett medlemskap i en trädgårdsförening. Tänk så mycket inspiration och kunskap jag har fått till min trädgård på detta sätt och dessutom en massa fin vänskap. Suveränt att få besöka andra trädgårdar som jag aldrig annars skulle få se. Själv är jag medlem i Svenska Rosensällskapet och i Sällskapet Trädgårdsamatörerna. Gå med du också om du inte redan är medlem eller ge bort ett medlemskap. Den bästa julklappen till mig själv är såklart en trädgårdsresa. Undrar vem/vilka som vill bli mitt sällskap och vart vi ska åka.

Fler julklappstips till en trädgårdsnörd hittar du i veckans Blommiga fredag. Bilderna är från min trädgård i juli 2015, alltid roligt att titta tillbaka.

Hejdå!

9 kommentarer:

  1. Hej Inger!
    Ett bra tips, visst är det kul att vara med i en förening, och få träffa andra som har samma intresse.
    Trädgårdsresor, är inte dumt det heller.
    Ha en fin helg /Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Vilket fint och bra julklappstips! Jag är med i Rhododendronsällskapet och Trädgårdsamatörerna och det är väldigt givande. Botaniskas vänner är också bra och det känns bra att bidra till trädgården.

    Underbara rosenbilder :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Ett väldigt bra tips! Att gå på sammankomster, åka på resor och besöka trägårdar gör att man får många likasinnade vänner. För tillfället gör jag ett uppehåll med allt sådant då barnbarnen tar all min fritid och dessutom jobbar jag på "övertid". Men när de små inte behöver mig lika mycket ska jag återuppta trädgårdsbesöken igen.
    Ha en trivsam helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Godt tips, ja!
    En hagennørd har alltid behov for å lære mer. Og rosesaken er viktig. Gjøre folk oppmerksom på hvilke sorter som er bra å dyrke.
    God helg!

    SvaraRadera
  5. Riktigt bra tips där!! Att vara med i en trädgårdsförening betyder mycket och ger så mycket tillbaka.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Medlemsskap i Svenska Trädgårdsamatörerna får bli en julklapp till mig själv! På tiden!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Bra julklapp!
    Om du reser med Trädgårdsamatörerna är det min väninna sedan 45 år tillbaka som ordnar den, tror jag. Oavsett, så är en trädgårdsresa inte fel, kanske till UK?
    Vill önska dej en God Jul! Nadolig Llawen!

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara somriga längtansbilder <3

    Att vara medlem är, kan vara, väldigt givande!jag är med i både STA och Riksförbundet Svensk Trädgård. Men precis lika bra tycker jag att nätverkande på sociala medier är. Speciellt bland trädgårdsbloggarna!

    Nån resa har jag inte åkt på , ännu! Men åkt runt till andras trädgårdar gör jag ofta och gärna.
    Skulle vääldigt gärna komma till dig ;)

    ha en fin julhelg framöver!

    //Veronica

    SvaraRadera
  9. Good morning Inger,
    What a lovely flowerfull vieuws.
    I wish you a merry christmas and all the best for 2018,
    Rosehugs Marijke

    SvaraRadera