fredag 2 februari 2018

Småland 2017, sista trädgårdarna


Jag kör på med trädgårdarna från Småland, de var så olika, alla hade sitt eget uttryck. Därför är det så spännande att få komma till en ny trädgård.

Tredje trädgården 



  


 Fjärde trädgården





 Femte trädgården
 

Så mycket rosenknopp, tänk om de hade blommat.



 Sjätte trädgården






 
Sjunde trädgården

 

 
 

Så många trädgårdar på en helg. Nu ser jag fram emot STA:s riksmöte 2018 som går av stapeln den 15-17 juni i Stockholm. Kanske ses vi då!?

Hejdå från ett vinterland, är mer eller mindre insnöad men har undvikit trafiken och sluppit strömavbrott. 

13 kommentarer:

  1. Helt underbara trädgårdar i sköna Småland! Kallas inte Blekinge (där jag bor nu) för Sveriges Trädgård?? Måste ha blivit fel! Letar hejvilt efter plantskolor och sköna trädgårdar men icke sa nicke...
    Kan bara säga att jag saknar mitt Öland och Småland såååå mycket!!! Tack för dina fina tips :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Inger!
    Härliga trädgårdsbilder, så somrigt och fint. Både vår och sommar känns avlägset, men vintern och snön är fin i lagom dos.
    Ha det fint /Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Har en fundering om att åka dit men har inte bokat något :) Hittar inspirerande saker i nästan alla bilder. Den första med gullregnet får mig att sakna min grusgård men blir snabbt glad för jag har ett antal fröplantor på tillväxt och de ska få bilda - gullregnsrundeln är det tänkt.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Ännu en tjusig trädgård. Åker man på en STA resa brukar det bli bra, föreningarna är duktiga på att nosa fram sevärda trädgårdar.

    /Gunilla

    SvaraRadera
  5. Fina allihop, vilken fantastisk resa ni gjorde!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbara trädgårdar, var och en på sitt sätt. Frodigheten tilltalar mig så mycket, mer än uppstyrda och strama trädgårdar.
    Ha det fint trots all snö!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder, mycket inspiration där.
    Och vilken jättefin heder du har, underbar ros.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. bilder med hopp en ny vår!
    Ta det försiktigt i vintervädret!

    SvaraRadera
  9. Hei Inger, nydelige hager! Lett å drømme seg bort her, med hyggelige sitteplasser, vakre roser og blomster.
    Ønsker meg en slik fantastisk "lavendelhekk"...
    Her er det også masse snø, full vinter.
    Legger meg til som følger hos deg,

    Klem, Ida

    SvaraRadera
  10. Lindo jardim, um encanto. Adoro flores. Feliz semana.

    SvaraRadera