lördag 12 december 2009

Förlåt mig Härnösand

Ofrivilligt hamnade jag på en utbildning i Härnösand och tänkte så trist att bo två veckor i denna tråkiga stad. Men jag fick bo i den gamla väl bevarade stadsdelen Östanbäcken som har ett vackert läge mellan domkyrkan och vattnet. En del byggnader i Östanbäcken är från 1700-talet, medan de flesta är från 1800. Trivdes kanonbra, säkert för att det påminner om mina egna kvarter.






















































Trångt mellan husen.














Lila bondsyren?














Baksidan av Kanalcafét.
































































































Man kan tänka sig hur fint det är här när rosorna blommar.




























Pyntat i adventstid.

Jag bodde på B & B Östanbäckens Logi dit jag gärna återvänder.

Ha en mysig Lucia dag, med eller utan firande.

12 kommentarer:

  1. Härnösand är en jättefin liten småstad. Jag hade massor av förutfattade meningar om platsen, men sedan sonen flyttade dit för snart fem år sedan har jag helt ändrat uppfattning. Han bor mitt i staden och arbetar i närheten av domkyrkan. Härnösand är en riktig pärla:)
    Må så gott och ha en fin och mysig Lucia dag!

    SvaraRadera
  2. Namnlösa gränd, kul, ha en trevlig Lucia.

    SvaraRadera
  3. Det är så fint med trähus och gärna med lite snickarglädje...
    Trevlig Lucia.

    SvaraRadera
  4. Det såg verkligen jättemysigt ut. Härnösand har hittills varit en vit fläck på kartan för mig - men inte efter din fina rundvisning. Säkert riktigt härligt på sommaren.
    Eva

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder, det ser helmysigt ut i Härnösand.
    Tänk att det finns nog guldkorn på alla ställen.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  6. Vilken idyll! Förstår att du trivdes! Trevlig lucia! /Ruben

    SvaraRadera
  7. Ser jättemysigt ut. Det är säkert vacker både med snö och med rosor i blom också!
    Karin

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara hus vem skulle inte trivas där??
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. Takk for hyggelig kommentarer på bloggen min. Fine hus og kjekt att du trivdes, men du må nok tilbake når rosene er i blom.
    Ønsker deg ei god natt.

    SvaraRadera
  10. Ser verkligen välbevarat och stämningsfullt ut. Tänk att allt kan bli så mycket bättre än vad man tänker sig. Härligt! Ha det så bra långt där uppe i norr;)

    SvaraRadera
  11. Hej Inger, visst är det kul när man får ändra uppfattning på ett positivt sätt?!

    Väldigt fina bilder.

    Marit

    SvaraRadera
  12. Roligt Inger, att se de fina kvarteren i Härnösand genom din kameralins.

    SvaraRadera