tisdag 21 februari 2012

Sissinghurst Castle

Så många bilder finns överallt från Sissinghurst och här är mina. Även om Sissinghurst inte blev min favoritträdgård så är jag väldigt glad att jag varit där.






























































i den vita trädgården


















'Pardirektor Riggers'


























'Meg'













'Blossomtime'













'Félicité et Perpétue'













'Ispahan', 'Henri Martin', 'Conditorum', Variegata di Bologna'













från tornet












































vi går till äppelträdgården


















där tyckte jag det var allra finast


















lite lagom vilt

Hejdå!

11 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder,speciellt från tornet!Hade inte en tanke på att man kunde gå upp där. Jag fastnade för den vita riddarsporren du har bild på, Ice Cap den var så fin!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Tack för bilderna! Absolut min favorit trädgård..

    SvaraRadera
  3. Ljuvlliga bilder! Skulle gärna vilja besöka Sissinghurst.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Skulle gärna gå runt där och titta, den vita riddarsporren är jättefin! Trädet med rosen i ser häftig ut!
    Ha en fin dag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder - och rosorna är så ljuvliga!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Tack Inger!
    För denna fina visningen en sådan här grå dag.
    Nu fick den lite färg.
    Hoppas jag kommer dit någon gång. Har iallafall börjat resa lite.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Önskar att jag kommer till England på trädgårdsresa nån gång.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  8. Jättefin trädgård!
    Många trädgårdar får vi se via dig.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hihi, vi ska nog på samma resa... Förra gången var vi på västkusten, nu blir det åt Edinburgh hållet. Jag gillade verkligen vår resa (det var med engelsmannen Tim) jag har lagt massa bilder på bloggen:
    http://hannelesparadis.blogspot.com/search/label/Skottland

    SvaraRadera
  10. Härligt återseende. Jag var där för många år sen och strosade nästan en hel dag genom de olika trädgårdsrummen. Om och om igen...

    SvaraRadera
  11. Vackert och lockande! Får lust att resa bums..fast det är nog inte så som på dian bilder just nu..fast säkert vackert på ett annat sätt.
    Synd att din orkidée dog, denna får i princip inget vatten vintertid, står i ett ljust svalt fönster (öster) och på sommaren skuggigt ute. Om du vill ha en ny kan jag skicka med posten när det inte är så hiskeligt kallt längre. kram Sophia

    SvaraRadera