tisdag 15 januari 2013

Glorious Gardens of Argyll & Bute, Ardmaddy Castle Garden




Ardmaddy Castle Garden hade vi planerat att besöka, om jag minns rätt. Härligt att åka och kunna stanna var man vill, på vägen hit råkade vi på en privat plantförsäljning efter vägen. Vilken lycka att kunna handla fina plantor billigt, (clematis 'Black Tea' och 'Primrose') och bara lägga pengarna på trappan då ägaren inte var hemma. På Ardmaddy såg jag inga andra besökare, men trädgårdsmästaren var i tjänst och sålde växter och jag köpte en gul trädpion. Ägarinnan var hemma och jobbade i trädgården med sin hund som sällskap. Måste ju vara ett gigantiskt arbete att sköta en så stor trädgård. En blandning av vilt och tuktat, min man var imponerad... sånt är kul!

Hejdå!

10 kommentarer:

  1. Vilka helt underbara foton! Den där stigen skulle jag bra gärna vilja följa. Och gångarna. Spännande vart de leder.
    Kramar från Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Japp! Gult gräs = lycka. Och även din blogg.
    kram tillbakks och natti dessutom.

    SvaraRadera
  3. Härligt med den strama häcken och lite rufsigt innanför.Härliga grästuvor.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Åh, jag VILL till Skottland!
    En gul trädpion, så spännande!
    Ha det riktigt fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Det är härligt att få se andras grönskande trädgårdar, när snöoväder rasar utanför knuten!
    Tack för det!

    SvaraRadera
  6. Ser väldigt trevligt ut, jag vill åka till Skottland! Och gärna stöta på några bra plantförsäljningar...
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  7. En trädgård helt i min smak! Ska kanske tänka om när det gäller trädgårdsresor, åtminstone till Skottland! :)
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder, perfekta nu mitt i vintern! Måste ha varit en upplevelse att få se alla vackra trädgårdar!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja vilka fina bilder Inger som alltid, och vilka fina platser du hittar till.

    SvaraRadera