torsdag 12 december 2013

East Lambrook Manor Gardens





The Manor House



På väg till Cornwall i juni blev vårt första trädgårdsstopp East Lambrook Manor Gardens i Somerset. Jag blev lite besviken på denna trädgård, kanske var mina förväntningar för höga. Nu tycker jag den ser riktigt fin ut på bilderna, särskilt kring The Manor House. Liten och behändig var den också. Denna trädgård är känd för många olika sorters nävor, och jag köpte en 'Coombland White', men tyvärr såg den ut att ha dött innan sommaren var slut.

Hejdå!

9 kommentarer:

  1. I mina ögon ser det helt fantastiskt ut! Stentrågen skulle jag också vilja ha. Så himla snygga.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser helt fantastiskt ut, den resan skulle jag också vilja göra. Ser fram emot fler bilder från engelska trädgårdar hos dig! Hoppas du har en fin tredje advent idag!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Ser jättemysigt ut på dina bilder i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Margery Fish är ju riktigt stor trädgårdsguru, geranium kunde man köpa av alla sorter, flest i England.

      Radera
  5. Ser jättefin ut på bilderna!
    Roligt att se en trädgård i det mindre formatet, blir lätt "bara" de där stora...
    Ha det gott!
    /Katairna

    SvaraRadera
  6. Lummig trädgård, murrigt tegelhus med spröjsade fönster - så engelskt!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  7. Vilket paradis! Särskilt härligt att se på en sådan här grå dag.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Eftersom du gillar rosor så rekommenderar jag Syon House trädgårdscenter nästa gång du har vägarna förbi London.

    SvaraRadera