fredag 1 december 2017

Advent i trädgården

Piffa är inte min grej, den lilla granen såg förfärlig ut men jag satte dit ljusslingan ändå. Problemet var löst nästa dag när det hela hade täckts med snö, synd att ljusen knappt syns.

Buxbomskloten gör sig bra i snö, rosor är desto fulare. Så himla mörkt trots snön.

Och syrenhortensian är fortfarande fin.

En krans på ytterdörren kom upp idag liksom ljusstakar och stjärnor. När de ska plockas undan har det vänt och ljuset kommer att vara på väg tillbaka. Men nu är nu. Bilderna är från igår.

Flera adventsbilder hittar du i Blommig fredag, veckans tema är Advent i trädgården.

Ha en skön första Advent! Hejdå!

7 kommentarer:

  1. Jag gillar snö på bild, men är inte helt förtjust i den annars - mer än i kanske två månader på vintern. Även om jag förstår att det är mörkt hos dig så ser det idylliskt ut med all snö! Någon stjärna eller slinga där borta i ditt vackra växthus borde göra din trädgård magisk, men det kanske redan har kommit upp? En granne en bit bort drabbades av att pappstjärnan tog eld och hela boden brann upp, så var försiktig i så fall!
    God fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Hej Inger!
    Så mycket snö du har, blir helt fantastiskt, när den är ren och fin. Här är det grönt och bar backe, hade varit fint med lite snö.
    Trevlig Advent!
    Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Jag gillar snö... Jättemycket om jag får vara inne och titta ut! Annars så gillar jag inte snö och kyla!

    Mörkret kämpar jag bort med att gå "all in" när det gäller utebelysning. Men bara med varmvit belysning utan blink :)

    Kommer bli skönt när ljuset kommer tillbax!

    Ha en fin adventshelg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Så mycket snö hos dig! Här är bara mörkt och fuktigt, 5 grader varmt ikväll, och jag tycker om det. Kanske inte så vackert i trädgården men i skogen är det så fint med alla mossor och annat fint. Mörkret kanske är lite jobbigt men tiden går så fort och snart vänder det igen.
    Ha en fin adventshelg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket snö på dina bilder. Det ser så härligt och jullikt ut. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  6. Är ändå lite avundsjuk på din snö för det är ännu mörkare utan den. Brukar inte heller pynta en massa ute, det blir att jag fastnar i ett julbroderi inne istället :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Åh, så härligt med snö! Kan känna doften av nysnö när jag ser dina bilder. Och så vackert med snö på den torkade syrenhortensian!
    Kram

    SvaraRadera