söndag 22 november 2009

November














Inte många färgklickar finns i trädgårn nu. I det vackra vädret igår lockade det äntligen att gå ut med kameran, så länge sen sist. Och jag fann att trädgårdsnattviolen blommar














liksom nunneörten.














Myskmadran är nästan täckt av fallande löv.














På flera mörka ställen har jag stor flocknäva som marktäckare, bladen doftar citrus och höstfärgen är fin. Annars har jag hört att andra växter i närheten inte trivs med den, har ni hört eller erfarit nåt sånt?














Foderblad med glandler, så fiiint!


















Den enda rosen som håller stilen är 'Louise Odier'


















men hon ser väl både blöt och frusen ut.

Nu önskar jag bara en sak, att det ska sluta regna!

Hoppas allt är bra med er, trevligt att följa bloggarna även denna årstid. Jag kommer snart med lite bilder från fina trädgårdar i somras.

Hejdå!

9 kommentarer:

  1. Fin trädgårdstur du hade igår, härliga bilder!
    Måste kolla hur det är med min Louise Odier imorgon när jag kommer till stan. Håller helt med dig, Louise är en riktig kämpe....
    Nu får det vara slut på regnet, snö vill vi ha!
    Vi blev kvar på torpet ytterligare en natt, här är så skönt....
    Hälsningar från torpet och må så gott!

    SvaraRadera
  2. Regn her også. Og flere roser står fulle av knopper... Håper de får springe ut og ikke regner bort. I fjor tok jeg inn utsprunget rose i slutten av november :)

    Det er fortsatt fine blomster hos deg, så koselig :)

    Hilsen Margrethe

    SvaraRadera
  3. Hej Inger!
    Min Louise O, har gått och lagt sig till törnrosasomn för i år...
    Ha en trevlig vecka!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  4. Det har verkligen varit skont och välbehövligt att få lite solljus några dagar.
    Har precis tittat på dina bilder på dina rosor i högerspalten...så många ;) och så fina.

    SvaraRadera
  5. Nä, nu får du säga till dem på skarpen att det är dags för vintersömnen! Olydiga bebisar!!! /Ruben

    SvaraRadera
  6. Ja, visst blev det en helt underbar lördag. Man baxnar och glädjs. Fina höstbilder med något av vår i sig. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  7. Varje årstid har verkligen sin charm.
    Kollade du länken till rockdala? tyckte att den var lik din pelargon.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  8. Det var mig en tapper ros måste jag säga.
    Vill också att det skall sluta regna så att man kan pyssla lite ute.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. Men blommar rosor ännu hos dig!? Ja, det är högst märkvärdigt hur denna vinter artar sig, i vanliga fall borde det vara full vinter med istäcke, men nu har vi +8 grader :)
    Men....det får verkligen sluta regna, så blir åtminstone hundpromenaden trevligare ;)
    Kram /Bea

    SvaraRadera