tisdag 3 november 2009

Trädgård i Lappland



















Vill tipsa om en nyutkommen liten trädgårdsbok, En trädgårdsvallfärd som pilgrim till gröna paradis av mina rosinventerarkollegor Mariana Mattsson och Reginald Scholz. Mariana och Reginald bor i Lappland och berättar i boken om en trädgårdsresa i Sverige och Tyskland med början i hemträdgården i Lappmarken. Boken är personligt skriven och har en andlig touche. Vackra bilder därtill. Kul med en trädgårdsbok som har sitt ursprung i Norrland. Mariana och Reginald föreläser också om trädgård, Hallborosen har redan bokat ett föredrag till hösten 2010. Mer finns att läsa på deras hemsida rosa lapponica.

Hejdå!

10 kommentarer:

  1. Ååh, härligt...det var ett finfint tips. Nu ska jag följa länken och kolla in hemsidan.
    Tar med bärbara till sängen:)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Lappland och Norrland känns lite exotiskt och avlägset för mig som bor i skåne ;)
    Jag och familjen vandrade i Abisko förra sommaren. En fantastisk semester.
    Spännande med boken...associerar inte till trädgård (vilket naturligtvis är helt tokigt av mig) när jag tänker på Norrland utan till fjäll, vidder och skogar.

    SvaraRadera
  3. Tittade in på rosa lapponica. Roligt att se bilderna från deras resa! Kände igen några miljöer i Tyskland. /Ruben

    SvaraRadera
  4. Spännande. Kommer allmänheten att få gå? På föredraget alltså.

    SvaraRadera
  5. Låter intressant och så mysigt det låter, ...till gröna paradis, utanför mitt fönster är det rätt så vitt nu.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  6. Bara omslagsbilden säger allt tycker jag.
    Tack för din röst.
    annika

    SvaraRadera
  7. Åh, det er sikkert en flott bok. Så flott illustrasjon på framsiden!
    Skulle gjerne hatt den på norsk :) Koser meg med svenske blogger, men bruker mye lenger tid på å lese svensk. Men lærer jo et og annet nytt ord :)

    Ønsker deg en fin kveld. God natt :) Hilsen Margrethe

    SvaraRadera
  8. Visst är det Finlands vita ros fast den är röd för tillfället.
    Även solen har sina fläckar.
    Ann.

    SvaraRadera
  9. Tack för boktipset! Bilden på pärmen tilltalar mig oerhört, fångar och fascinerar, kan tänka mig att boken gör detsamma. Vi får se om jag ramlar över den!?
    Kram /Bea

    SvaraRadera