fredag 13 september 2013

Blommar hos mig just nu

'Odyssey'

fin tillsammans med spansknävan

klematis planterad i höstas, blommar först nu, 'Stillwaters'

'Emilia Plater' gör mig glad varje dag

'Huldine'

syrenhortensian skiftar färg

tidlösan ett hösttecken

liksom höstfloxen

fuchsia 'Beacon'

fuchsia ?

En del av vad som blommar hos mig nu, mitt bidrag till Blommig fredag denna vecka. Fler tolkningar finns hos Hélena/Bland rosor och bladlöss.

Tack för alla uppmuntrande kommentarer på mitt förra inlägg!

Hejdå!

17 kommentarer:

  1. Oddysey är så galet vacker!! Mycket fint hos dig.
    Huldine är en önskeklematis.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så vackra blommor du har som fortfarande blommar det är ju bara sååå härligt.Klematisen Stillwater är den rosa eller svagt lila den är så fin tycker jag.
    ha en fin lördag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Sååå vackra fina blommor. Fuchsiorna fångar mitt intresse och jag ser att du har en uppstammad beacon. Det ska jag ha i minnet när jag ska ställa in min till vintern så ska jag försöka forma den när (om... är bäst att tillägga) den börjar växa nästa år.

    SvaraRadera
  4. Vilken jättefin fuschia!! Det måste vara härligt att ha så fina clematisar!! Avis!

    Ha en trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt fina bilder på vackra växter.
    Nu gäller det att njuta.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  6. Jag tror att alla blommor gör dig glad och inte bara Emilia Plater!
    Tidlösan ser jag att många har men jag hittar aldrig några lökar i plantskolorna, är det inte på våren man ska leta efter dessa lökar så de kan blomma till hösten?
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Riktig finhøstblomstring hos deg! Odysse må jeg legge meg på hjertet, veldig vakker!

    SvaraRadera
  8. Utrolig vakkert!
    Ikke minst 'Odyssey' :-)

    SvaraRadera
  9. Jeg kan godt forstå, at du bliver glad for" Emilia Plater'. Den har en skøn farve.

    SvaraRadera
  10. Ai, så mye fint som blomstrer. Rosen og geraniumen var nydelige sammen. Likte godt fargen på fuchsiaen i siste bilde.

    Trivelig helg til deg!

    SvaraRadera
  11. Så mye vakkert som blomstrer hos deg akkurat nå! 'Odyssey' er en rose jeg har sett på flere blogger i sommer, og den er så flott!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt vacker blomning och Odyssey är superfin! Vi får passa på att njuta nu så länge det blommar så fint!
    Ha en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad mycket fint, Tidlösan ser spännande ut. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  14. 'Odyssey' måste jag nog ha. Den verkar blomma hur länge som helst? Och fantastiskt vackra blommor har den!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Du är inte bara rosdrottning utan klematisdito, blir alltid så inspirerad när jag läser om dina klematis. Om du någon gång har vägarna hitåt skulle jag verkligen uppskatta om du ville gästa oss - och ge mig några goda råd på köpet!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  16. Kom på när jag ser dina tidlösor att jag inte sett mina i år. Måste nog gå ut och titta i morron. Nu är det för nmörkt ,-)

    /Lillianna

    SvaraRadera