fredag 6 september 2013

Blommig fredag - säsongen som gått

'Aîcha' och 'Frankfurt' var inte lika stora och fina efter den tuffa köldtorkan, men nu har de växt både på  höjden och  bredden

'Adèle Prévost'

'Adèle Prévost'

'Président de Sèze'

'Président de Sèze'

'La Noblesse'

Koncentrerar mig på rosorna i veckans tema i Blommig fredag; säsongen som gått. Alla bilder är från juli månad. Var ledsen för att rosorna hade farit illa igen, och nu av köldtorkan. Men alla har återhämtat sig och mest glad är jag att ovanstående rosor plus 'Chloris' ej stannat i ett försvagat tillstånd.

Hur många trädgårdar har jag besökt denna sommar, orkar inte räkna. Trots detta planeras redan nu för en resa till trädgårdslandet nummer ett nästa sommar, vill du följa med?

På det personliga planet har jag i sommar fått mitt sjätte barnbarn, lilla Simone, och mindre roligt var att min onda nacke är försliten med följd att jag nu är halvt sjukskriven. Nu ska jag göra allt jag kan med sjukgymnastik och träning för att bli i bättre form. Därtill mindre tid framför datorn...

Fler bidrag till Blommig fredag finns hos Hélena/Bland rosor och bladlöss!

Hejdå!

10 kommentarer:

  1. Försöker att inte längta tillbaka till sommaren men med denna rosprakt är det svårt:) Vilka skönheter!
    Sköt om dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiska rosor, kan riktigt känna doften :-)
    Resa....låter spännande!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder och upplevelser att plocka fram när mörkret och kylan omsluter oss...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Åh vilken underbar roskavalkad!
    Så jobbigt med nacken, hoppas du snart känner dig bättre.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du liksom rosorna kan återhämta dig snart. Låter hemskt med förslitningsskador i nacken, låt den tid du tar dig vid datorn bli kvalitetstid.
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Underbart vackra rosor! Tråkigt med förslitningsskador, hoppas du kan bli bättre och komma i form igen!
    Ha en skön helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  7. Vilka fina rosbilder! Så trist med nacken..hoppas att den blir bättre med träning!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Vakkert! Rosesommeren ble ganske bra, tross en dårlig start! Min Aïcha hadde nok godt av hard beskjæring. Ser sunnere ut enn før. Også har det vært veldig lite skadedyr i år!

    SvaraRadera
  9. Godkväll Inger!
    Vilka underbara rosbilder du visar. Ja, trots att det såg eländigt ut i våras, med mycket nedfruset, blev det en härlig rosen sommar!
    Jag önskar dig en fortsatt trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  10. Gratis så mye med nytt barnebarn. Og riktig god bedring med nakken din. Virkelig lekre roser du har. Godt de klarte den tøffe vinteren. Mange av mine gjorde ikke det.

    SvaraRadera