torsdag 14 augusti 2014

Höstkänsla

Bästa ljusblå, 'Emilia Plater', i bakgrunden syrenhortensian

inget regn, ingen storm har brutit av blomklasarna i år, mycket ovanligt


 'Roko-Kolla'

trångt hos mig mellan växthus och boningshus, i mitten mot planket ett korstörne som växt riktigt bra

åh mina små gullebarnbarn, kom snart tillbaka, men då kommer sommaren nog att vara slut

Nu är värmeböljan över men det är väldigt snålt med regn, som vi så gärna vill ha. Jorden i min trädgården håller fukten bra, men i sommar är det snustorrt. Lite mer höstkänsla för varje vecka, det kan ju inte vara sommar för alltid. Eller hur.

Hejdå!

12 kommentarer:

  1. Nej hur gärna man än vill så kan inte sommaren vara för evigt.
    Så fint hos dig.
    Ha en bra fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt med den lilla cykelparkeringen! Jag har en enorm hortensia och inte en enda kvist har brutits av i år trots att vi fått flera slagregn.
    Lite höstkänsla har det blivit och jag känner det i mitt sinne, jag älskar hösten, njuter på ett lugnt sätt av att pyssla i trädgården.
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Så fint det blommar hos dig ännu. Ja minsann visst är det kul när de små är på besök de har just farit hem från mig så det är tyst och stilla på kolonin just nu ganska skönt det med. Nog får det vara sensommar ett tag till allt. Kan liksom inte få nog av all värme och blommor.
    Ha en skön helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Hej Inger!
    Salabackar som jag såg på Fredriksdal var nog ca 1.50 m hög och den jag hade i min förra trädgård var ännu högre för jag klippte den inte så mycket. Hoppas du hittar en bra plats till din:)
    Här är också lite höstkänsla nu, vemodigt men fortfarande skönt väder i alla fall och här har det kommit en hel del regn:)
    Kram/Karin

    SvaraRadera
  5. Åh! Vad fint du har det. Jag gillar din plantering mellan boningshuset och växthuset. Även små trånga platser kan bli väldigt fina. Kram Zinnia

    SvaraRadera
  6. Vacker syrenhortensia och klematis. Här är de inte mycket att hurra för. Kanske står för torrt. Kul slutbild som får mig att tänka lite tvärt om... på en syn utanför kondiset i vårt samhälle där det en dag stod 5-6 rollatorer prydligt parkerade på trottoaren.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  7. Nog försvann sommaren snabbt men visst har den varit fin. Vacker syrenhortensia du har. En sådan står på önskelistan.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Vilken helt underbar bild med cyklarna! Oj oj. Och din text till. Så fin.
    Men hur kan du få en korstörne att överleva? Är det den vanliga eller den gula? De är vackra, båda två. Gillar bladverket.
    Ha det bra och kram

    SvaraRadera
  9. Hösten kan bli lång och vacker precis som förra året.
    Cykelparkeringen är gullig, förstår att du längtar.
    Kram Ann.

    SvaraRadera
  10. Så fint! Älskar alla hortensior, tänker nog skaffa fler för det är så härligt den här tiden när de blommar som bäst. Och vilken himla söt cykelparkering! Länge sen det var såna små fordon hos oss, nu är det folkracebilar och epatraktorer, inte lika gulligt men kul att det finns ett motorintresse.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  11. Så fin Syrenhortensia, önskar jag hade någon bra plats för en sådan. Nu känns det faktiskt lite höst-aktigt ute. Vore trevligt om solen ville komma tillbaka lite, 110 mm regn på en vecka räcker...speciellt som vi försöker måla staket mellan skurarna:-(

    SvaraRadera
  12. Vacker syrenhortensia och så mysigt med lilla cykelparkeringen! Börjar faktiskt kännas lite höstlikt, här har det kommit rejält med regn den senaste tiden så nu är det nog ordentligt vattnat överallt!
    Kram Margot

    SvaraRadera