fredag 29 augusti 2014

Lite från min trädgård idag

Är så glad i min myrten

'Frisedorf'

'Nevada'

'Louise Odier'

högt upp blommar 'Frühlingsduft'

'Open Arms' fortsätter att leverera

'Huldine' har nått toppen av sitt stöd och sedan kastat sig utför


rosenflockel, tippar framåt men det gör inget

korstörne

har städat upp en del i växthusrabatten, och till våren blir det en rejäl klippning av rosorna

Stort tack för alla gratulationer till min stuga, känns fortfarande lika fantastiskt efter en vecka. Många undrar om jag ska odla där, svaret är nej förutom typ hitterosor. Sista sommarmånaden snart slut, känns sådär men är supernöjd med tanke på det sagolika vädret vi haft och är nu glad över att äntligen ha fått regn.

Hejdå!

12 kommentarer:

  1. Så fint litet myrtenträd. Jag blir sugen på att testa ett, men har fått för mig att man måste "dutta" med dem rätt mycket. Jag är ingen "dutt-människa" tyvärr. Men man kan ju alltid ändra sig. Härliga rosor och annat som blommar hos dig./ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vilka underbar rosor du har, Open arms blev verkligen min favorit var kan man hitta den?
    Ha en trevlig helg.
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad många vackra rosor som ännu blommar i din trädgård! Och klematisen är ju fantastisk! Korstörnet samspelar verkligen bra med trädgårdsrummet.
    Grattis till stugan i efterskott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Hej Inger. Åh vilken myrten du har! Och det måsta vara fel på min Nevada, en blomma har den presterat i år... Open arms ser ut att vara en ros i in smak, lite åt det aprikos hållet, och Huldine är så vacker. I går grävde jag upp Frühlingsduft, har blommat så dåligt. Din ser så välmående ut.
    Lykke är en Field Spaniel, du får googla på den:) En fantastisk ras som passar oss perfekt. Lite reserverad mot de hon inte känner.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. 'Open Arms' verkar vara en kalasros och korstörnet så skirt och vackert.
    Ha det så gott i helgen.
    Anette

    SvaraRadera
  6. Vad mycket fint, din myrten är underbar!

    /Jenny

    SvaraRadera
  7. Open arms så bedårande! Doftar den? Jag har bestämt att jag endast ska ha doftande rosor i min trädgård.
    Så fint du har lyckats med din myrten., den är så fin!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Alltså - det där med lite. Vilket det gäller vackra bilder på ditt inlägg, många fina växter, plats för dem i trädgården din...inte är det lite i alla fall.
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  9. your gallery is just very nice .graphics are very nice . your website it just super. best of luck . do come visit me some time. that goes to everybody who see this. WE.HOBBIESANDCRAFTS.NET. and please sign my guestbook at the bottom of my webpage to let me know you came to see me do send your very good friends ( thank you ) it good to meet new friends.

    SvaraRadera
  10. Det är underbart med rosor det är vemodigt att snart är säsongen över. Jag gillar Nevada. Kram Zinnia

    SvaraRadera
  11. Undrar om du verkligen kan hålla dig med bara hitterosor???? spännande att se. Hemma har du det härligt med allt som blommar Här har det mesta tagit en rejäl paus Hoppas på värmen ska väck liv i en del.
    Jag njuter av den ändå.
    Måste fråga dig om du har nåt bra tips på en vit då menar jag vit ros till en mindre rospelare????. har själv inte hittat någon men du kan ju mycket om rosor.
    Önskar dig en skön dag i värmen
    kram Meta

    SvaraRadera
  12. Hej o Grattis till din stuga, det är underbart att ha! Vilka fina bilder från din trädgård, undrar vad är det för korstörne du har?

    Ha det gott, trevlig lördag, söndag. Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera