torsdag 21 maj 2015

Idag känns det bättre


Vitt, orange och lila går bra

Min favorittulpan så här långt i år, Tulipa fosteriana 'Exotic Emperor', jämför storleken med 'Jackpot' bakom, visserligen nyutslagen.

Ny kompis i trädgården, framåt kvällen kommer två igelkottar, hör hur det prasslar... mysigt och jag tänker att de kanske trivs pga att jag inte har så välstädat.

Från kökstrappan i stugan

Dellen var spegelblank idag, "vår" strand.

Äntligen en dag som kan kallas försommar och allt känns lättare. Energin kommer tillbaka. Fem veckor till midsommar, nu är den absolut finaste tiden. Ska försöka ta vara på den.

Hejdå! 

10 kommentarer:

  1. Älskar igelkottarna som kommer och dricker ur vårt fågelbad... : )

    SvaraRadera
  2. Älskar igelkottarna som kommer och dricker ur vårt fågelbad... : )

    SvaraRadera
  3. Gott att det känns bättre! Så roligt med igelkottar! Har inte sett dem hos oss på flera år - och jag har inte välstädat. Måste vara härligt att vara i stugan och titta ut över sjön. Vi är i vår stuga nu och tittar t över havet.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så söt trädgårdskompis! Å så vacker utsikt, helt magiskt.
    Hoppas värmen kommer snart.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Du har så mycket fint hos dig. Så söta små igelkottar du fått till dig. Det ska finnas här på kolonin med men jag har bara sett dom en gång.
    Ni kommer att få en underbar sommar vid Dellen i sommar om bara vädret blir bra också.Här är kallt som attan jag fryser.
    Ha det så gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Åh, igelkottar! Och egen strand - det visste jag inte att ni hade!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar utsikt över sjön. Så fridfullt det ser ut. Och igelkotten är så söt, jag har önskat mig en igelkott i trädgården, den skulle nog trivas i vår komposthörna där det är ruggigt ostädat. Kanske jag skulle sätta in en annons....igelkotte sökes:-)
    Lite avis på dina fina ouppätna tulpaner/ Titti

    SvaraRadera
  8. OH, såååååå vackert! Stuga och sjö, kan det bli mer svenkst än så? Jo, kanske en kanelbulle till fikat.
    Fast här är fint i Wales också, fast på ett annat sätt. Idag skiner t o m solen, ja, det är sant!!!
    Croeso!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder och miljöer! Men att igelkottar finns så långt norr ut!?
    Lite varmare idag!
    Ha der gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  10. Visst är det en fin tid nu, så himla häftigt att få vara med, man är lika fascinerad varje år. Härliga tulpaner hos dig. Jag har inte välstädat men har inga kottar ändå. De är så söta, kan undra vad våra katter skulle säga om det dök upp en.

    SvaraRadera