fredag 8 maj 2015

Tätt mellan skurarna

Trädgårdssäsongen är igång


 
Till vänster 'Frankfurt' nyfriserad, växer jättemycket på en säsong och torde inte klara sig utan stöd även om det ser ut så nu.
  
 
 En skir grönska

Klätterhortensian som täcker grannens vägg måste vi toppa i helgen, på måndag börjar deras byte av tak och vindskiva. Är så glad att de inte ska renovera väggen.

'Husmodern' har jag inte hunnit med, klipper bara bort det som är dött på den och glesar ut vid behov. Blir större för varje år. Ligger dubbelvikt under snön på vintern och är det mycket snö har det hänt att jag skottat över och vi har gått på den. Såna rosor gillas.

Önskar mig en hel dag utan regn, mycket som ska göras nu. Och apropå rosorna från David Austin, tack och lov var inte alla mina utan bara två, vi var flera om beställningen.

Hejdå!


16 kommentarer:

  1. Regn, vind och annat sätter stopp för väldigt mycket nu. "Måste" har bytts till "senare", bara att acceptera.
    Fint att få se trädgården din utan frodigheten!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vad fint det är hos dig nu! :) Längtar efter tulpanerna här, än bara blad! Låter som om Husmodern skulle införskaffas! Ha en fin helg! Hoppas på fint väder imorgon! :) Mia

    SvaraRadera
  3. Vilken fin miljö du bor i! Vackert hus och ditt växthus är ju bara så läckert! Det verkar vara ganska skyddat hos dig med väggar runt trädgården, va mysigt!
    Hoppas du får en fin trädgårdshelg!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Så himla mysigt du har det. Ser ut att vara saker på gång lite här och var, spännande hörn och alla rosor som jag inte kan nåt om. Blodörtsmattan imponerande, så läcker!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen många vackra vårbilder du visar oss inget regn eller kyla här inte. oja det är det säkert hos dig med men bilderna är så fina och ett så vackert ljus på dom.
    Ha nu en skön och bra helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Jag älskar den där första skira grönskan som du fångat så fint på dina bilder. Det ser så mysigt ut i din närmiljö, härligt, charmigt! Önskar dig en trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  7. man får springa ut mellan skurarna, så fint du har det!

    SvaraRadera
  8. Här duggar också regnet tätt, säkert behövligt men lika tråkigt för det! Verkligen skir grönska, det är ju bara en kort tid den är det. Innan allt blir tätt, tätt, tätt! Fint ser det i alla fall ut hos dig! Ha en fin helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  9. Klätterhortensian är en fin växt, tur att ni kan behålla den. Jag har ingen klätterhortensia men däremot n syrenhortensia som jag är mycket glad för.
    Här har det blåst riktigt kalla stormar under några dagar och även om vinden avtog idag är det riktigt kallt och så regnar det. Värmen verkar vara långt bort men jag tycker om att våren inte går för fort fram.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Fin färg på ert hus! Och som det blommar hos dig!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  11. Vilken frodig trädgård du har och jag kan bara tänka mig hur grönt och fint det blir snart.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  12. Vilka fina bilder av en fin trädgård!
    Igår hade vi en underbar dag här i Wales, men idag är det molnigt menkanske solen kommer att tränga igenom eller så kommer regnet!
    Ha en fin trädgårdssöndag!

    SvaraRadera
  13. Vilket underbart växthus!
    Ja, vacker, vackert... och - för det är det väl? - mängden av blodörter gör mig... grööön av avund. =oP
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  14. Din blodörtsmatta är verkligen imponernde. Önskar att jag hade samma mängd hos mig i lundpartiet. Just nu är det bara en "vuxen" planta och ett par små fröplantor. Men den som väntar på något gott....
    Kram

    SvaraRadera
  15. Trädgårdssäsongen är verkligen igång, det ser så härligt ut hos dig!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  16. Härliga vår rabatter hos dig! Blir avundsjuk på blodörten. Husmoderros saknar jag i min trädgård verkar vara en riktigt tuffing och ack sååå söt!! Köpte 'Papula' av Blomqvist i våras på mässan och den ska ju vara snarlik.

    SvaraRadera