torsdag 12 maj 2016

Min vårfavorit!


 Blunda för rishögen, har inte hunnit fara till  tippen.




Blodörten sprider sig längs rabatten. Bilderna är från i förrgår. En timme senare blåste det upp så att många kronblad flög iväg, i grevens tid blev det fotat. Blodörten är min vårfavorit. Kanske för att den blommar så kort tid, det fascinerar mig.

Min andra vårfavorit är min trillium. Kanske för att den är så stor och växer så snabbt. Tidig är den också, vecklar sedan ut sig så elegant. Självklart är mina primulor vårfavoriter också.

Ska bli spännande att se vilken som är din vårfavorit, i veckans Blommiga fredag.

Hejdå!

16 kommentarer:

  1. Vakker vår-rabatt !!
    Får håpe at vår blodurt sprer seg like bra som din. Veldig fin sammen med primula og scilla:-)
    Ha en fin helg.
    Eirin

    SvaraRadera
  2. Så fint det blommar i din rabatt! Trillium är jag förtjust i, men har aldrig haft någon själv. Kanske dags att ändra på det nu:-)
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  3. Spännande vårfavoriter hos dig, kul att se:).
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra vårrabatter, så fint. Många fina favoriter.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  5. Mmm, njutbart det du har som golv nu. Behöver nog enkel blodört också. Letade Aicha, men lyckades inte i årets första försök. Hoppas hitta den på nästa.
    Trevlig helg !
    Anette

    SvaraRadera
  6. Vad fint alt ser ut hos dig!! Jag gillar blodörten men visste inte att den blommade över så snabbt! Primulan var fin jag fick en rygge av en trädgårdsvän jag ska nog sätta ner den framför rosorna!!!

    SvaraRadera
  7. Ja men du det var ju den jag skulle köpa i vår. slut förra året. Hoppas jag kan hitta några. Den tycker jag åxå är så fin.
    Ha det gott och njut
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Tack Inger för dina fina Englandstips!! Ska genast kolla upp dom och titta på dina gamla inlägg. Allt gott Mari

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastisk vårrabatt på de första bilderna! Och känner jag dig rätt kommer en massa fina sommarblommor att avlösa härligheten...
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera
  10. Ser bara en ljuvlig rabatt full av vårväxter. Har inte heller hunnit få jord och gödsel att täcka allt gammalt. Men snart har allt det gröna vuxit över.

    HA det gott! Carina

    SvaraRadera
  11. Jag är också väldigt förtjust i trillium och blodört! Doft och sött☺
    Milla

    SvaraRadera
  12. Jag är också väldigt förtjust i trillium och blodört! Doft och sött☺
    Milla

    SvaraRadera
  13. Så vackert! Härligt att våren äntligen kommit till er!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  14. Som svar på din fråga om namn är det Bosch grässax isio, batteri och busksax, ett skaft med handtag underlättar bra.

    SvaraRadera
  15. Många favoriter så här på våren och försommaren:) Bara att njuta!
    Kram

    SvaraRadera