fredag 17 februari 2017

Inte utan min

Min första tanke om vad jag inte kan vara  utan i trädgården är utan tvekan min sekatör. Även om man av bilden kan tro att det är just en sekatör jag saknar. Otroligt vad det växer och beskära är nödvändigt hos mig eftersom ytan är liten. Från vårvinter till höst klipper jag både det ena och det andra för att kunna ta mig fram utan att behöva kryssa alltför mycket. Vilken tur att jag då verkligen tycker om att använda sekatören, det är till och med min favoritsyssla. Jag har en uppsättning av beskärningsredskap som följer med till stugan och tillbaka, och om jag skulle glömma den blir det en smärre katastrof. Så pass beroende är jag av sekatören. Min första var en Roter Wolf, den var bra, numera kör jag med Fiskars. Har prövat Felco men den passar inte mig. Nummer två som jag inte kan vara utan är min kamera.

Veckans tema i Blommig fredag är Inte utan min, ska bli spännande att se vad ni har valt.

Hejdå!

12 kommentarer:

  1. Jag hade också valt sekatören om jag utformat mitt inlägg så:). Jag har också haft en Felco, som ve och fasa legat ute och rostat...
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag tycker så mycket om att se bilder från din trädgård, det växer och trivs och är helt underbart. Att gå omkring med sektören är så mycket bättre än att förfasas över att det inte vill växa. Jag har en Fiskars men det är snart dags att byta till en ny, den har tjänat mig i många, många år.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hej Inger!
    Så vacker vy du visar!
    Kameran var också en sådan sak jag inte kunde vara utan...
    Trevlig helg!
    Hälsningar
    AnnA

    SvaraRadera
  4. Ja sekatören är oumbärlig och man får nästan ett personligt förhållande till dem. Det går inte med vilken som helst.
    //Helene

    SvaraRadera
  5. Utan sekatör står man sig slätt. Jag gillar när det är tätt och ombonat.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Inte klarar man sig utan sekatör, har provat många olika. Den jag har nu är nog bäst. Men det är personligt. Fin bild från trädgården med rosorna.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  7. Sekatören - visst är den oumbärlig. Jag har Felco som många lovordar, flera till och med. Men den som alla säger är bäst och som man tydligen inte är en riktig trädgårdsmästare om man saknar... ..den med ett rullande handtag gillar jag inte alls. Tur att det är just den som är förlagd någonstans. Fiskars? Jag kanske ska testa en sådan innan jag köper nästa.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  8. Håller med, sekatör och kamera kommer högt i listan. Finns nog inte en dag då varken den ena eller andra inte kom till användning. Har fullt upp med att hålla reda på sekatörerna på ett ställe...
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Sekatörer.. Ja, det är ett problem för mig! Jag har små händer och måste ha en liten, liten... har hittat en som heter Lady!
    Men å andra sidan kan jag inte klippa grenar större än 1 cm!
    Och det behöver man ju för jämnan... Ett elände ;)

    //Veronica

    SvaraRadera
  10. Inget lätt ämne, det är så mycket man vill ha.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  11. Tänk så viktigt det är att ett redskap känns rätt i handen och gör det det ska! Skönt att du hittat rätt. Jag gillar din lummiga frodiga trädgård skarpt!

    SvaraRadera
  12. Jodå, en bra sekatör är oumbärlig! Har just tillbringat några dagar med min innan snön kom och satte stopp för det roliga för den här gången...
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera