söndag 24 september 2017

Hemma igen

Imponerande formklippning i klosterträdgård i Krakow.





På marknaden



Pelargoner piggar alltid upp.


Har tillbringat några dagar i Polen, Lodz och Krakow. Bilderna är från Krakow. Blev inte så mycket trädgård som jag kanske hoppats på, vädret var inte direkt inbjudande för trädgårdsbesök. Men kan rekommendera Meho Café i Krakow, trevligt ställe och bra mat, om regnet inte hade öst ner hade vi suttit i den tillhörande trädgården. Nu önskas fint höstväder här hemma, vill göra klart innan kylan kommer.

Hejdå! 

7 kommentarer:

  1. Verkligen snyggt och fantasifullt med dessa formklippningar, en svår konst som jag inte behärskar.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej Inger!
    Besökte Krakow för ett år sedan, en fin gammal stad. Blev inga trädgårdsbesök för min del heller.
    Snyggt med formklippta träd och buskar.
    Ha det bra /Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Nej, vädret rår man ju inte över, men lite trädgård blev det i alla fall. Får nog erkänna att jag uppskattar vackra balkonger mer än formklippta buskar och till nästa år SKA jag få till nåt ljusigt på min också även om jag har trädgården under.
    Hoppas du har bättre tur med hemmavädret.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Fina bilder från en tydligen mycket lyckad resa!
    Ditt inlägg får mig att börja grunna på varför jag inte tänder på formklippning. Överhuvudtaget. Konstigt egentligen.
    kram

    SvaraRadera
  5. Vädret har stor betydelse när man ska besöka trädgårdar. Men du besökte ju en fin marknad, tänk att gå där och dofta på blommor och grönsaker. Formklippning är inget för mig men jag tycker det är roligt att se vilka formationer som åstadkoms med en sax.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Så vackra klippta former! Skulle behöva en av 'klipparna' till hjälp med en förvuxen buxbom som jag inte vet vad jag ska göra med. Polen har jag sett ganska lite av men maten jag åt var god i vart fall :) Hoppas du har fått fint höstväder nu... Jag vill ha det ett tag till så jag får alla lökar i jorden.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du fått några soliga dagar nu!
    Jag imponeras av avancerad formklippning. Kan själv inte ens få till runda klot. Får väl träna... Hade varit kul med något stramt bland det vilda hos mig.
    Kram

    SvaraRadera