måndag 5 november 2018

En trädgård att besöka

På andra sidan ängen är entrén till denna magiska trädgård.














Så går vi genom grinden igen till den väntade bussen och jag är fylld av trädgårdsmagi.

Mina bilder ger inte denna trädgård rättvisa. Vad som slog an hos mig var känslan jag upplevde här, en stekhet och solig junidag fanns en del skugga i den täta och höga växtligheten. Nivåskillnader gav liv och gångarna var smala, jag kände mig omsluten i hemliga rum. Åh så spännande att få se många rum, allt serverades minsann inte på en gång. Det här var första trädgården vi besökte på STA:s riksmöte i Stockholm juni 2018. Trädgården ligger på Färingsö och tillhör en äldre mycket charmig kvinna. Vilken bedrift att ha skapat denna trädgård på en bergstomt och att ta hand om den. Som jag förstod hade hon gjort allt själv. Trädgården visades i Trädgårdstoppen på TV4 för några år sedan.

Många fler besöksträdgårdar finns i TrädgårdsFägring!

Hejdå!

4 kommentarer:

  1. Hej Inger!

    Trädgården ser spännande och lite mystisk ut. Jag gillar natursten i trädgårdar och här verkar det finnas hur mycket sten som helst.

    Fina sommarminnen!

    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jag känner magin genom dina bilder! Som att gå in i en sagovärld.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Hej Inger!
    Tycker att dina bilder förmedlar känslan av en härlig trädgård. Det ser lummigt och fint ut.
    Ha det fint /Kram Marika

    SvaraRadera
  4. Håller med... bilderna förmedlar magi. Sista bilden med sin grind det är lockande, oväntat och alldeles underbart. Missade uppenbarligen något när jag inte åkte till riksmötet.

    Kram, Carina

    SvaraRadera