fredag 16 november 2018

God planering






Orres trädgård ligger på Färingsö och jag besökte den på STA:s riksmöte i juni 2018. Trädgården är mycket artrik, varierad och bara tre år gammal. Mycket har hunnits med på den korta tiden. Själv blev jag väldigt inspirerad av skogspartiet med många underplanteringar av olika slag. Jag blev helt tagen av digitalis bland barrträden, så himla fint. Den här dagen var mycket het och solig, ja hela sommaren 2018 var ju på det viset. Svårt att förstå nu i novembermörkret. Orres trädgård har en egen FB sida som jag följer. Idag kom inbjudan till öppen trädgård sommaren 2019. Vilken framförhållning, imponerande. Så vill du se en fantastisk trädgård och träffa de trevliga ägarna, planera in ett besök.

HÄR finns flera trädgårdsbloggar under namnet Trädgårdsfägring.

Hejdå!

12 kommentarer:

  1. Träffade dem i Varberg i vintras. Förstog att de är samlare :) Trädgården ser väldigt fin och välplanerad ut. Kikar extra på vattnet. Digitalis i skogen låter som min melodi. För när jag haft dem i rabatten har de tagit över.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och digitalis bland barrträd låter ju helt fantastiskt! Vilken idé!
    Önskar dig en skön helg nu...
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Jag har ju en hatkärlek till rosor! Först och främst beroende på dess taggar. Hade faktiskt bestämt mig för att inte ha några taggiga växter alls här i trädgården när vi flyttade hit för 15 år sen, men..... Flyttar man till "Rosornas Ö" så måste man ju ha åtminstone några - och till slut lev det ganska många. Mestadelen busk- och klängrosor.Tyvärr gillade mestadelen av dom inte sommarens väder, det blir ju lite jobbigare för dom när man har torr, sandig och stenig mark. Men några lever i alla fall och det får man vara glad för!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Alltid fint og inspirerende å besøke velgjorte hager!
    God helg :)

    SvaraRadera
  5. En trädgård jag gärna skulle vilja besöka. Tyvärr var den inte med på min busstur under riksmötet 2018.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Hej Inger!
    Det ser riktigt fint ut, och så den ljuvliga digitalisen.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  7. Ser jättefint ut och modernt.
    Önskar dej en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Imponerande !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  9. Hej Inger!

    En helt fantastiskt uppbyggd dam, ser mycket välplanerad ut. Har egentligen ingenting mot Digitalis och för humlornas skull brukar jag släppa fram några men glömmer man klippa bort blommorna innan de fröar av sig då får man rensa en grön tät matta, inte bara första året utan många år. Men nästa år så får de förstås komma igen, några exemplar i alla fall

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Inger
    Fina bilder från en fantastisk trädgård.
    Att ha framförhållning i så god tid betyder hälsa. Att vara frisk och stark.

    Ha det gott
    /Anja

    SvaraRadera
  11. Wow! Precis en sån damm skulle jag vilja ha, men tyvärr tillåter inte tomten det. Mycket charmiga bilder!
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Ja det är galet vackert där. Jag var där i slutet av sommaren och det är otroligt vad de hunnit på ett par år!

    Må gott!

    //Veronica

    SvaraRadera