tisdag 5 februari 2019

Ännu en trädgård

I den här trädgården på Lidingö kände jag mig nog mest hemma av alla som jag fick besöka på Trädgårdsamatörernas riksmöte i Stockholm, juni 2018. Lite av English Garden, som jag är mycket svag för. Alla trädgårdar har sina egna förutsättningar vilket gör det så spännande med alla dessa trädgårdsbesök. Mitt bästa tips är att bli medlem i en trädgårdsförening om du inte redan är. Kommande sommar blir det nog mest trädgårdsrundor hemmavid för min del.




 







Flera trädgårdsbloggar hittar du på Trädgårdsfägring.

Hejdå!

11 kommentarer:

  1. Ja, trädgårdsbesök hör till sommarens stora glädjeämnen. Alla trädgårdar har något som inspirerar och som man kan ta med sig trots olika förutsättningar. Undrar hur dom klarat riddarsporrarna så fint, här torkar bladen snabbt och blir bruna så jag tröttnade och tog bort dem.

    Ha det gott Inger!

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint och inspirerande! Tur att det finns så många som visar sina trädgårdar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hej Inger!
    Håller med dig, helt underbart. Riddarsporre och pioner är favoriter, så fina ihop. En riktigt vacker trädgård.
    Ha det fint /Kram Marika

    SvaraRadera
  4. Härliga sommarbilder från en fin trädgård!
    Ta det lugnt i snön!

    SvaraRadera
  5. Trädgården ser jättefin ut men jag förälskar mig i huset med dess former :) Och hur fint man skapat i sluttningen ner. Sparar huset för inspiration.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Hej Inger!
    Trevlig kommentar hos mig i januari.
    Jag var inte med i Stockholm men det verkar ha funnits mycket vackert att njuta av. Tack för dina inlägg därifrån!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Wow what a beautiful place to be!! The Delphiniums are spectaculair. I tried them so many times but after 2 days they are gone eaten by the snails.
    Have a wonderful weekend.

    SvaraRadera
  8. Wow helt underbara bilder. Ha det fint kram från Nina

    SvaraRadera
  9. Vart har du tagit vägen? Saknar dina inlägg!

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk trädgård...gillar också det där lite engelska...
    Kul inlägg med vackra bilder!
    Ha en finfin vecka :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Saknar dej fortfarande!
    Hopas du har en fin sommar!

    SvaraRadera