lördag 16 januari 2010

Skärmvägg och award



















Har fått frågor om skärmväggen som jag visade i ett tidigare inlägg, finns hos Garden Attitude.




















Awarder är väl inte min grej men nu har jag fått samma från både Gudrun och Bea, gör mig glad eftersom jag uppskattar deras bloggar jättemycket. Utmaningen som följer med innebär att jag ska berätta sju saker om mig själv.

OK.

Är en utpräglad nattmänniska.
Älskar att fota.
I trädgårn är jag en grovarbetare.
Beskärning är min favoritsyssla.
Gillar gamla saker.
Tycker om resor, gärna med trädgårdsinslag.
Intresserad av människor och relationer.

Allt för nu.

Ha en skön och avkopplande helg, efter denna i mitt tycke långa och jobbiga vecka.

13 kommentarer:

  1. Grattis till awarden.
    Den där skärmväggen är inte att leka med...
    Jag är en utpräglad morgonmänniska......

    SvaraRadera
  2. Vilken skärmvägg!!! Äääälskar den!!!

    Grattis till awarden! Det är ju alltid roligt att få cred för det man gör.

    kram, Marita

    SvaraRadera
  3. Härliga sommarminnen ploppar upp när jag ser dina bilder, pratade med trädgårdskonstnärskans man om skärmväggen och fick en lektion om magnetfärg som de är målade med......spännande!

    SvaraRadera
  4. Tack för att du tog dig tid med avslöjanden och verkligen intressant tema det där med - människor och relationer. Kan upplevas väldigt svårt ibland när vi är så olika som individer :)
    Ha en fortsatt skön helg! /Bea

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Vilken skärmvägg, supersnygg.
    När vi flyttade in till det här huset för 10 år sedan så fanns det en smidesvägg, ca, 1 m bred och från golv till tak i höjd. Jag har målat den i hammerit men det blir aldrig något av den. Skall kanske ta mig i kragen och fixa den färdig, den är långt ifrån lika vacker men ändå ett hantverk, kanske du kan ge ett förslag på en bra klätterros som skulle kunna pryda den.
    Ha det gott,
    kram

    SvaraRadera
  6. Beskärning det bästa du vet... kom till mig så snart du kan... det är det värsta jag vet för jag är så dålig på det.
    Skärmen är underbar.
    Jag håller med dig jag gillar vintervilan och behöver den. Fast en fråsådd är väl ok den skall ju ha en frostknäpp.
    Ha en skön kväll
    annika

    SvaraRadera
  7. Vilken fin skärmvägg ett underbart hantverk.
    Grattis till awarden visst är det roligt att få en liten uppmuntran.
    Du verkar vara en positiv och kreativ person.

    Jag njuter av vintervilan för när väl trädgården sätter igång med all sin växtkraft så är det mycket jobb som skall göras,och det gäller att hinna njuta av allt ochså.

    Ha en fin fortsättning på helgen
    kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  8. Intressant att läsa att du gillar beskärning, själv har jag svårt för det... känns ju så hårt att klippa i något som man älskar, fast jag är väl medveten om att det oftast blir både bättre och snyggare efteråt.
    /Ullis
    PS Mycket snygga bilder på ljuvliga rosor.

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt fin skärmvägg! Och så var det trevligt att få veta lite mer om dig...
    Veckan har verkligen varit lång. Januari brukar kännas dubbelt så lång som andra månader, men i år känns det ännu värre, tycker jag. Men ljuset är i alla fall på väg tillbaka, alltid något!

    SvaraRadera
  10. Skärmväggen är jättefin, helt i min smak!
    Håller med om att veckan som gått varit oliiidligt lång och kämpig.
    Önskar dig en lång och skön söndag, hoppas veckan som kommer skall kännas lite lättare!

    SvaraRadera
  11. Min mann beskjerer rosene hos oss, men eg tar ei runde etterpå og tar litt meir. Elles gleder eg meg til våren og den pleier å komme tidleg på hytta. Herleg tid vi går i møte med lysere dager. Takk for besøk på bloggen min.
    Ha ein fin søndagskveld.

    SvaraRadera