onsdag 1 augusti 2012

Okända rosor

 Ju mer jag tittar på denna mossros tycker jag att det är 'William Lobb', men min 'W L' har inte så perfekta blommor.


Blommorna på 'William Lobb' kommer ju i klasar.

Denna förtjusande mossros är också oidentifierad.

Och denna remontanthybrid kan vara 'Mrs John Laing',

som jag har en känsla av att den var mycket vanligare förr i tiden.

Ibland blir det rotskott över när vi har inventerat rosor, ett trevligt tillskott till den egna trädgården för oss rosinventerare. Dessa rosor dör inte heller, de har ju levat så länge, minst 50 år, så ska det va.

Hejsvejs!  


8 kommentarer:

  1. Man kan ha hur många rosor som helst.
    De är så trogna och tåliga.
    Då tänker jag på de gamla sorterna.
    Kram Ann.

    SvaraRadera
  2. Vackra rosor! Nej jag har inte "The Pilgrim"!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart vackra rosor du bjuder på!
    Ha det gott/Lena

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra mossor!! Trevligt med tillskott även om de är onamnade.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Fina rosor! Du som verkar ha koll på dem måste jag fråga! Jag har en gammal ros i trädgården, säkert 50 år, Ingen aning om vad den heter men det är en rosa doftande buskros. Den ger rotskott! Jag undrar hur jag ser om de är äkta eller inte och om de är äkta hur jag gör för att ta hand om dem? Alltså föröka?Jag brukar bara klippa bort och kasta men det är ju dumt om det blir nya rosor av dem!! :)

    SvaraRadera
  6. Ang.mossros-titta på Captaine John Ingram!
    kram

    SvaraRadera