tisdag 17 april 2018

En gång hade jag en kompost

 Sista takraset begravde min kompost, på håll syns den inte

men vid en närmare anblick kan man se att den är pajad.

Idag lyckades jag skotta fram den precis 25 år gamla kompostbehållaren, nu får det bli en efterföljare.

Hjälp, kan det bli någon trädgård av det här eländet.

I söderläge är det vår, ja våren kom igår och idag har det varit ännu varmare.

 Så plötsligt allt händer, känns ovant med det gröna.

I växthuset råder också kaos, idag flyttade jag ut vild-, doft-, ängla-, unik- och zonarticpelargoner som behöver en köldperiod för att blomma bra. Lite annat rufs finns där också som medelhavsväxter och hostor i kruka. Jag kommer alltid att behöva ett växthus, det är guld värt. Bara att sitta där och dricka te förgyller min dag.

Nu länkar jag till TrädgårdFägring, vår nya samlingsplats.

Hejdå!

12 kommentarer:

  1. Ditt växthus är sååå fint! Men baksidan och komposten - oj oj! Förstår att du helst inte tittar åt det hållet...
    Visste inte att somliga pelargoner behöver en köldperiod för att blomma bra. Har en enda liten pelargon men en pärla, grön och fin är den där den står i söderfönstret men inga knoppar. Måste fråga min norska kompis som jag fått den av vad det är för sort, kanske behöver den en utevistelse? Man lär så länge man har bloggkamrater:-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, är här inte bara att vittna utan också att uppmuntra människor som står inför civil- eller relationsproblem. Om Dr Ogundus fantastiska verk, email: [drogunduspellcaster@gmail.com] jag blev förlorad i kärlek med min man tills en kvinna tog honom ifrån mig. då ropade jag till min vän och hon berättade för hur hon mötte ett liknande problem och gav den här stora mannen kontakten med mig och jag gav alla de föremål han behövde för stavningen och nu är glad igen att bli kär i min familj. Jag anställer dig att kontakta den här mannen. Din berättelse eller smärta kommer att förändras inom några dagar och du kommer att le som jag idag. Återigen är tacksam. Kontakta honom på hans email via: [drogunduspellcaster@gmail.com] om du står inför någon form av problem
      1. Få din älskare eller man tillbaka
      2. Pengar stava / lycka till stavning
      3. Om du vill stoppa din skilsmässa
      4. Skyddsspel
      5. Få jobbstavning
      6. Kampanjer
      7. Få pengarna tillbaka.
      8. viktminskning stavning
      9. Kärlekstavning
      10. Om du vill tillfredsställa din partner / botemedel för svag erektion
      11. Graviditetsstavning

      Radera
  2. Men så trist! Den där sista snön som rasar av taket är väl nästan bara is vid det här laget, tungt alltså. Ja nog har du fått en lång vinter minsann men nu blir det varmt, riktigt varmt plötsligt så din trädgård kommer att grönska i ett nafs!

    SvaraRadera
  3. Hej Inger!
    Så mycket snö har vi inte haft på hela vintern. Hoppas det smälter undan snabbt. Skönt att du har växthuset att sitta och njuta i. Är imponerad av dina pelargoner, jag har ingen tur med dem, har köpt några sticklingar, får se om jag lyckas hålla dem vid liv.
    Ha det fint /Kram Marika

    SvaraRadera
  4. Jag har ingen normal kompost, istället har jag ett kompostdike! Vi har resterna efter en gammal väg i det vi kallar "parken" och mot skogen bakom är det ett dike som vi försöker fylla med trädgårdsrester. Tomten är långsmal så diket lär nog inte bli utfyllt under dom närmaste åren!!
    Och det bästa med växthus är att sitta där under ruggiga dagar eller kvällar och njuta av te, läsk eller vin. Glögg på hösten är inte heller dumt..... (Vi dricker inte kaffe!)
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Ja man räknar ju kanske inte med de snömängderna normalt. Växthuset ser fantastiskt mysigt ut. Förstår att du gärna vill vara där.
    //Helene

    SvaraRadera
  6. Va tråkigt med komposten :-( Desto roligare att se att du har fått vår och grönska i delar av trädgården. Håller tummarna för att resten av snön smälter illa kvickt nu.
    Kram Nora

    SvaraRadera
  7. Aj så tråkigt med komposten! Men ditt växthus är så underbart fint och måste vara helt underbart att ha. Även om det bara är grönt på södersidan så är det bättre än inget tänker jag.

    KRam, Carina

    SvaraRadera
  8. Kjedelig med komposten(-:. Men så fint at våren har kommet til deg, da er det bare å nyte.
    Denne uken håper vi å flytte inn i drivhuset, men det må vaskes først, og sommervannet er ikke satt på enda. Litt redd for frostnetter.
    Kos deg med te i veksthuset/Eirin

    SvaraRadera
  9. Trist med komposten! Ja vad vore livet utan en kopp kaffe i växthuset...inte mycket.
    Önskar dig en skön och solig helg nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  10. Men så trist med komposten. Ja snön i år har inte varit nådig, läser många rapporter om skador. Jag hoppas i varje fall att snön börjar smälta bort hos dig nu. Och även om det ser eländigt ut i trädgården just nu så kommer den ju så småningom att blomma upp och bli vacker.

    Ha en fin söndag!
    /Anita

    SvaraRadera

  11. I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    starbet login

    SvaraRadera