tisdag 27 april 2021

Från november till april






Bilderna är från den 19 november 2020. Växthuset är tomt, trädgården städad och jag har flyttat snett över gatan. Fick oväntat lust att göra ett blogginlägg idag då jag sett på Facebook att nya ägarna till fastigheten anlitat ett trädgårdsföretag för rådgivning. Hajade till då jag såg bekanta bilder som trädgårdsfirman lagt ut. Så bra, att man vill vårda och sköta om. Även om detta för min del är ett avslutat kapitel så värmer det. Själv är jag etablerad i min nya trädgård där jag planterat hela hösten fram till december, det var ju så milt. Och igår fick två nya klätterrosor göra entré, 'Veilchenblau' och 'Gerbe Rose', två drömrosor. Sedan är det färdigplanterat med rosor för mig! Lite skönt också. 

Hejdå!

6 kommentarer:

  1. Hej Inger!
    Så roligt att se ett inlägg från dig, har saknat dina fina bilder från en prunkande trädgård. Härligt att du har en ny trädgård. Det verkar som du är nöjd med det.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Good morning Inger,
    Nice that you've wrote a new blogpost. Must be strange to see that the new owners of the garden you've loved so much will be making something different of the garden. I hope you keep posting about your new garden.
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvaraRadera
  3. Rolig läsning! Och jag kan känna igen känslan att vara färdig med förra trädgården. Jag har varit förbi trädgården en gång - min dotter ville se. Men hon blev så ledsen över det hon såg och jag har inget behov...

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera