söndag 12 augusti 2012

Oj vad det blommar

'Salet', en bra mossros

'Ferdinand Pichard', en kinkig remontanthybrid med ett fåtal blommor

'Mme Julia Correvon', tyvärr halvt kvävd av 'Huldine' som ännu inte börjat blomma men vräker sig fram

'Viola' i 'Aïcha' som tagit en paus i sin blomning

'Margaret Hunt' (på baksidan Comtesse de Bouchaud'), 'Negritjanka' och 'Romantika', 'Prince Charles' och 'Voluceau'

'Prince Charles' fortsätter oförtrutet att blomma medan 'Voluceau' bleknar och tröttnar

på andra sidan, 'Smarty' och 'Prince Charles' ser ut att ha en helt annan färg

daglilja från Cedergrens

sent omsider har fuchsiorna kommit igång

Inga tusen trädgårdar för mig idag, har redan sett många trädgårdar i sommar, är på sätt och vis rätt nöjd och så har jag ju alltid min egen. Tack alla rara människor för era kommentarer!

Hejdå!

18 kommentarer:

  1. Ja, vilkn fantastisk blomning! Jag har inte varit i min trädgård på två veckor så jag undrar hur det ser ut där ....
    I stugan har jag en fuchsia som blommar fantastiskt!
    Dottern och jag har suttit och botaniserat bland dina rosor, hon börjar bli lika rostokig som jag!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Du har så mange fine roser! 'Salet' var virkelig nydelig :-)Klem

    SvaraRadera
  3. Tack för alla fina kort! Nu först börjar min Prince Charles att blomma. Den är någon vecka senare här "uppe".

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Salet är så fin....

    Hälsningar
    Nina

    SvaraRadera
  5. Hej Inger!
    Undrar när jag kan skriva sådan rubrik i något inlägg - miit lyder just nu: Oj, vad jag väntar på blomningen...;)!
    Det märks att du bor på rätt sida att detta erbarmligt väderorättvisa land;(!....lyckos dig;)))!
    /Anja

    SvaraRadera
  6. Ja, det verkligen blommar hos dig! Lyckost:)

    SvaraRadera
  7. Jag har skrivit det, många gånger förut, men jag bara suckar (av avund), när jag ser hur du lyckas så bra med dina clematis. Har försökt, men det vill sig inte för mig, det är väl endast 'Södertälje' som verkar trivas. Fina bilder, vad det måste vara vackert i din trädgård nu!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. Salet er meget smuk. Jeg har den selv i haven, hvor den bliver meget stor. Blomsterne har fine tynde kronblade i en smuk lyserød farve.
    De tynde kronblade har desværre haft det svært denne sommer med den meget regn. Jeg håber inderligt, at den remonterer i sensommeren, mens vi har højtryk :0)

    Dine klematis ser også vidunderlige ud! Jeg har i foråret plantet Margaret Hunt og Comtesse de Beauchaud ved siden af hinanden, og jeg håber, at de bliver lige flotte som dine.

    SvaraRadera
  9. Nu snackar vi blomning! Wow!!! Har skrivit ner allt hos dig, för här känns det som det inte blommar något alls.
    Vad vacker din Salet är, blir lite avis:). Min har nu två blommor och nästan inga blad...
    Nu ska jag kolla upp olika klematis:)).
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Alltid lika fina bilder från din trädgård,det har nog varit bra med allt regn som vi har fått.
    Kramen/Mia

    SvaraRadera
  11. Himmel vilken blomning! Hur får man sådana fantastiska klematisar?! En Huldine som vräker sig fram, t ex? Jag har kanske för skuggigt för klematisar.
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  12. Vilken fröjd för ögat att se din trädgård. Magiskt vackert.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Har läst i kapp några inlägg nu och kära nån vad det blommar hos dig! Underbart! :) Ja, det var en rolig helg. Känns både lite tomt men även skönt att den är över. :)
    Kramar!
    PS. Har du vägarna förbi så är du alltid välkommen! Det vet du!

    SvaraRadera
  14. Nu har clematisarna börjat blomma här också men det finns de som är riktigt sena iår. Knopparna har nyss börjat bildas så det måste bli en solig höst annars hinner de inte slå ut.

    Du har ju så fantastiskt fina rosor lyckliga du.

    Ha en riktigt fin fortsättning på veckan

    Kramen

    SvaraRadera
  15. Kan bara instämma - oj vad det blommar! Visst är det härligt.
    Hos mig är det dock inte mycket rosor kvar och en hel del svartfläcksjuka har jag så här på eftersommaren.
    Dina clematis är helt fantastiska!

    SvaraRadera
  16. Du har en fantastisk trädgård! Så otroligt fin med alla dina rosor, klematisar och allt annat. Dessutom på en liten yta. Hur bär du dig åt? Snacka om compact living!!! Eller compact gardening, kanske det skulle heta.
    Kramar från Törnrosa

    SvaraRadera
  17. Det blommar ju helt galet hos dig ju!Tokvackert!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Oj, vad vackert! Gillade verkligen färgen på 'Ferdinand Pichard'.

    Kram, kram

    SvaraRadera