torsdag 19 januari 2017

Jag längtar

Jag längtade efter en sommarstuga och det blev några husvisningar utan resultat. Jag slutade längta och plötsligt fick jag en stuga.

Längtans blå blomma, kan det vara riddarsporren?

Jag längtar efter grönska, klematis som slingrar, här 'Propertius'

och jag längtar efter färg.

Jag längtade inte särskilt länge efter ett växthus, trodde min trädgård var för liten, men det fick plats.

Vad längtar jag efter mera förutom kommande grönskande årstider, jo en hund. Någon gång vill jag ha en hund men det känns aldrig som att det blir rätt läge för mig. Rätt sort måste det bli också, nu vill jag ha en pumi, någon som har erfarenhet av pumi?

Från hundar till blommor, vad kan finnas i veckans Blommiga fredag?

Hejdå!

18 kommentarer:

  1. Så fina bilder, och nu fick jag upp ögonen för Propertius. Verkligen jättesöt.
    Så roligt att du går i hundtankar. Vi funderade i nästan tre år innan det blev av, och när tillfället kändes rätt var det bara att köra på:) Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Pumi. Men kolla med kennelklubben om det finns någon "grupp" nära dig som har träffar. Vi har ju Field Spanielträffar ibland och då brukar det komma några som är intresserade av rasen. Lycka till:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är mina hundkunskaper dåliga men min önskehund är en blå Grand Danois... Och apropå blå så tyckte jag aklejan i tulpanbilden hade en sanslöst vacker färgkombination. Kul att bitarna föll på plats när du slutade längta.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder. Förstår att du längtar din egen täppa, den verkar vara mycket vacker. Ibland är längtan lika viktig som målet. Men att stugan blev verklighet liksom växthuset var ju underbart.
    //Helene

    SvaraRadera
  4. Dina längtor har verkligen gjort fantastiska avtryck! Både sommartorpet och växthuset är pärlor!
    Tror att Pumi är en väldigt trevlig ras! Intelligenta och sociala hundar - precis som vår aussie Tim!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Hej Inger!
    Så fina bilder, och klematisen är vacker. Härligt när längtan ger resultat, ditt växthus skulle gärna få flytta hit.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  6. Vi är flera som längtar efter hund! Dock har jag bara erfarenhet av boxrar och det är något helt annat än pumi.
    Men du, vad är det för fantastisk ros på sista bilden? Underbar färg!

    SvaraRadera
  7. Tack för svar! Nu googlade jag på rosen och hamnade på ditt inlägg från 2010! hoppas kunna hitta rosen när det blir dags att plantera.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Flera saker du längtat efter som kommit förr eller senare.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  9. Fantastiska bilder. Vilken oas! Härligt när man får uppleva det man längtar efter. Undrar också vad rosen heter på sista bilden:)
    Vi har katter, så hund frågor kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosen heter 'Frankfurt', den är både lättodlad och härdig.

      Radera
  10. Ja du längtar gör vi nog alla efter både det ena och andra men att leva i nuet är nog det bästa att längta efter då upplever man så mycket mer.
    Ha nu en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Kan tillägga att trädtaklöken aldrig går toppat, den kommer med nya rosetter som bildar nya grenar är av sig själv. Tror det blir från min stora planta jag tar sticklingar i år.
    Anette

    SvaraRadera
  12. Ja, sånn kan det gå! Virkelig noe å lengte etter den lange vinteren. Jeg tenkte på veksthus i mange år, men hadde ikke plass, før jeg plutselig fant en løsning...
    Kjenner ikke pumi, men kan anbefale dvergschnauzer, som er beskrevet slik: Glad, Sosial, Våken, Lydig, Vennlig, Fryktløs, Intelligent. Noe pelsstell, men allergivennlig. Et prakteksemplar sover godt på føttene mine...
    God helg!

    SvaraRadera
  13. Det var säkert fantastiskt den dagen du äntligen fick din efterlängtade sommarstuga. Jag vet att du kommer att ha fina rosor och blomsterodlingar där. Fortsätt längta efter en hund, en dag dyker rätt lilla vovve upp hos dig!
    Numera längtar jag inte, tiden går så oerhört fort och jag vill leva i nuet. Men jag kan längta efter mina barnbarns kramar, den längtan brukar aldrig bli så lång.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Beautiful photo's Inger. I am longing for springtime. The older I get, the less I like wintertime.
    Have a wonderful day.
    Rosehugs Marijke

    SvaraRadera
  15. Så vackra bilder, fantastiska! Ja nu får man lov att längta, för snart är vi där...
    Önskar dig en skön fredag och helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  16. Fina bilder och roligt att se vad du har längtat efter och längtar efter nu.
    Ha det bra!

    SvaraRadera