fredag 19 maj 2017

Månadsbild maj

Sköna maj. Själva sinnebilden för maj månad är för mig björkarnas fräscha grönska. Längst fram i bild kan man se liljekonvaljerna som snart kommer att slå ut. Platsen är också skön, tvärs över vägen från vår stuga. Bilden är från maj 2011, det är inte fullt lika grönt idag men på god väg tack vare senaste veckans värme. 2011 hade vi ännu ingen stuga men platsen var välkänd. Sjön är Norra Dellen och i bakgrunden Hälsinglands blånande berg.

Flera månadsbilder för maj hittar du i veckans Blommiga fredag!

Hejdå!

11 kommentarer:

  1. Så otroligt vacker bild...ja tänk vilken skön månad maj är!
    Ha en fin fredag nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Inger!
    En fantastisk bild, björkar, en sjö och en röd stuga.
    Trevlig helg /Kram Marika

    SvaraRadera
  3. (jag formklipper mina mindre björkar)

    SvaraRadera
  4. Instämmer. Så finstämt och vackert. Och en väldigt härlig utsikt.
    //Helene

    SvaraRadera
  5. Bjørkene i mai er bare vakre, flott bilde ! Den lyse grønnfargen og de hvite stammene, det er vår:-)
    Ha en fin helg.
    Eirin

    SvaraRadera
  6. Så vackert och svenskt med björkar - och vatten! Härligt att ni har er stuga nu.
    Ha en fin majhelg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Ha! Så du luras! Jag som blev så imponerad över att björkarna slagit ut så mycket hos dig. Jag brukar plocka musöronen och lägga på sprit och trodde att jag helt missat det i år. Nu får jag kolla hur långt min björk har kommit när det ljusnar.
    Vita stammar och ljust gröna löv med vatten i bakgrunden - din bild är verkligen stämningsfull.

    SvaraRadera
  8. En fantastisk bild - så mycket svensk sommar :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Good morning Inger,
    What a breathtaking vieuw!!!
    Have a wonderful weekend.
    Marijke

    SvaraRadera
  10. Lysegrønne bjerker, ja det er mai! Nå kommer straks liljekonvallene :)
    God helg!

    SvaraRadera
  11. Snart är björkarna så där fina som på din stämningsfulla bild. Nu är det så skönt att ha förmånen att kunna vara ute så mycket. Innerligt skönt att slippa tjafsa med afa mer.
    Anette

    SvaraRadera