fredag 28 juli 2017

Idag har det regnat

 Och jag har fått njuta av min trädgård genom fönstren, som inte är helt rena.
 
'Russeliana', 'Great Western', 'John Davis' och 'Valdemar'
 

Tidigare i veckan har det sett ut så här:
Från balkongen


 Gallicarabatten längst ner till vänster


Älskar riddarsporrar

'Hybrida' på grannens vägg klättrar själv i klätterhortensian.

 'La Noblesse'

 'La Noblesse'


'Adèle Prévost'

 'Président de Sèze'

'Mme Plantier' i förgrunden.... uppskattar att grannen målat sitt hus vitt, lyste tidigare gult i bakgrunden.

 'Great Western'

'Chloris', min bästa albaros, från gatan syns en del av den, imponerande stor.

'Chloris'

Ja men det var väl skönt att det kom lite regn, har strilat oavbrutet hela dagen och kvällen. Har inte varit många varma dagar i juli, trist för semesterfirarna. Själv behöver jag inte bekymra mig över semesterväder längre men undrar ändå vad augusti har att bjuda på. Vi får se nästa vecka.

Hejdå!  

11 kommentarer:

  1. Good morning Inger,
    What a breathtaking rosegarden you have. A feast to my eyes. The Delphiniums are also beautiful. In my little garden they don't get a chance to grow eaten by the snails.
    Have a wonderful day.
    Rosehugs Marijke

    SvaraRadera
  2. Hej Inger!
    Vilken fantastisk trädgård du har, så vackert med alla rosor. Vi fick ett riktigt skyfall igår, hela månadens ranson kom på en timme. Vi har haft mycket varmt och torrt nästan hela juli.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Underbart när grannen väljer en färg som passar och inte tvärtom :) Rosorna ser otroligt fina ut. Jag kanske inbillar mig men tycker att juli har haft behaglig temperatur genomgående. Har varit ute och badat en del, jobbat i trädgården en del. Men nu äntligen har även jag på västkusten fått regn. Ett lagom och länge smattrande dessutom :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Din trädgård med rosor och andra blommor är njutbar och beundransvärd!
    Idag har det regnat mer eller mindre hela dagen och det är en välsignelse så torrt som det är i markerna, inte ens ogräset orkar växa.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Chloris planterade jag förra året men inte har den vuxit nämnvärt och inga blommor blev det i år. Vad har du för knep som får alla rosor att bli så tätvuxna och blomvilliga?
    Härligt med regnet! Här har det också kommit en del sista dagarna.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Din trädgård är verkligen fullständigt magnifik just nu. Så storslagen blomning.
    //Helene

    SvaraRadera
  7. Alltså denna underbara trädgård! Du mår tro att jag njuter av din rosenprakt, särskilt nu när jag provat på egna rosenbuskar ett par år och insett att det inte alls är min grej med taggigt, sönderrivna kläder, deadheada, ohyra sjukdomar och allt man kan råka ut för. Samplantera tycker jag också är svårt, men man kan ju alltid ha ros jämte, framför-bakom-bredvid. Härligt!
    Tack för rudbeckiatips. Funderar i samma bana och kanske är den så gles för att den står i kruka.
    Trevlig helg och kram
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Nu är verkligen din trädgårds bästa tid! Visst är det ett fantastiskt rosår i år? Mina har aldrig varit så fina förut.
    Önskar att lite av det där regnet kunde skvätta här också. Har fått ge upp vissa partier, rödbetorna är utom räddning och stenpartiet en ren katastrof, men det beror också på asprotsinträngning. Man får glädjas åt det som funkar och välsigna den lertunga jorden som räddar rosor och annat.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Now is really your garden's best time! Certainly is it a wonderful rose year this year? Mine have never been so nice before
    Wish that some of that rain could wash here too. Has given up some lots, the beetroot is save save and the rocky part is a pure disaster, but it is also due to asprotation. One can enjoy what works and bless the lertung soil that saves roses and others.

    หนังใหม่

    SvaraRadera
  10. Vad har du för knep som får alla rosor att bli så tätvuxna och blomvilliga?


    แคมฟรอก

    SvaraRadera
  11. WOW DET VAR ETT TAG SEDAN JAG VAR INNE HOS DIG!!! Det har hänt massor hos dig! Så vackra bilder från din underbara trädgård. Alla rosorna ser helt magiska ut! Blev speciellt imponerad av din chloris.

    SvaraRadera