söndag 16 juli 2017

Veckans bilder

Trevligt att även de vita krolliljorna frösår sig.

POM-ros, gallica 'Ullas ros'

'Geschwinds Nordlandrose'

'Geschwinds Nordlandrose' och till vänster 'Rhapsodie in Blue'

'Russeliana' börjar slå ut i det forna äppelträdet.


'Nuits de Young', 'La Noblesse'
 
'Mme Hardy' och 'Aïcha' i skön förening.

Högt upp är 'Constance Spry'.                                                                                                                   
 
'Constance Spry' 

'Erinnerung an Brod', blommor i min favoritfärg.

Några bilder från veckan som gått. Min trädgård är genomblåst, rosorna har fått slagsida men doften är underbar. Igår representerade jag och några medlemmar i Hallborosen Svenska RosensällskapetWij trädgårdar i Ockelbo och deras Rosdagar. Vilken härlig dag! Så många trevliga människor vi träffade. Och flera passade på att lösa medlemskap i Rosensällskapet. Om du inte besökt Wij trädgårdar ännu hoppas jag att du har möjlighet att göra detta. En oas att uppleva med alla sinnen.

Hejdå!

15 kommentarer:

  1. Hej Inger!
    Vilken underbar trädgård med rosor som klättrar högt. Vi har precis klippt bort en stor del av krikonträdet, och hade tänkt ha någon fin ros som klättrar upp i det. Ditt rosenträd är helt fantastiskt.
    Ha det fint /Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Rosene er vakre nå, og det ser ut til at det bugner i hagen din :-)
    Nyt rosene og hagen !
    Eirin

    SvaraRadera
  3. Så vackra rosenbilder du visar, och doften når ända hit. Har tyvärr inte besökt Wij men har sett från bilder att det är en vacker och spännande miljö.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Härligt med alla rosor nu. Äppleträdet är verkligen praktfullt med rosorna som klättrar där.
    //Helene

    SvaraRadera
  5. Ohhh, så fantastisk högsommarfägring. Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Mäktigt när rosorna blommar så generöst även om vädergudarna inte varit på bästa humör.

    SvaraRadera
  7. Det är så roligt med trädgårdsdagar, man träffar så många trevliga och vänliga människor där och samtalen vill inte ta slut.
    Du har en fantastisk rosprakt trots regn och blåst och jag är imponerad av växtkraften och frodigheten i det gamla äppleträdet.
    Ha det fint och vi hoppas blåsten lugnar sig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Nu var det ett tag sedan jag kikade in till er ikväll får bli en helkväll. Ork och tid går inte hand ihand här just nu lika dåligt med inlägg som besökare är jag. Du har lika fina rosor som vanligt njuter av dina bilder och krolliljan den är ju bara såå underbara. undrar när min vita ska blomma.
    Ha nu en fin och härlig sommar var du än är hemma eller i stugan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Ja som det blåser!! Alla blommor står helt vinda och sneda...inte kan väl höststormarna redan börjat hi hi!
    Underbart vackra bilder av lika vackra blommor :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  10. Så mycket vackert! Wij trädgårdar har länge stått på önskelistan, men det är ju en bit upp.
    Ha det gott
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Nu är det fest hos dig förstår jag. Ett fantastiskt rosår i år! Men torrt så det skriker här. Får rotvattna och gulla mycket med mina. Bikarbonat för att förebygga mjöldagg när tendenser dyker upp. Stenkoll på bladlöss.
    Måste ta mig samman och göra ett inlägg om alla mina rosor.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  12. Yes as it blows !! All flowers are completely windy and obscure ... the autumn storms have not begun yet hi hi!
    Wonderful beautiful pictures of equally beautiful flowers :)

    หนังใหม่

    SvaraRadera
  13. Wow kollar igenom dina underbara bilder från i sommras och den ena bilden är vackrare än den förra!! Rabatten med Geschwinds Nordlandrose är helt underbar!!!

    SvaraRadera