fredag 21 juli 2017

Rosfrossa


 'Frankfurt' och 'Empress Joséphine'

Från andra hållet

'Nuits de Young' till vänster

Gallicarabatten med 'Président de Sèze', 'Adèle Prévost' och 'Officinalis'

Framifrån, lilla vita till vänster är en albaros, 'Shropshire Lass'.

 'Russeliana' inte längre skuggad av äppelträdets krona.


  'Russeliana'

'La Noblesse'

'Nevada'

'Tuscany Superb'

Försöker hitta lite nya fotovinklar i min trädgård. Har ju redan fotat allt tidigare även om trädgården har lite olika uttryck varje säsong. Mina rosor är för stora eller stöden är för bräckliga, har jag sagt det förut. Efter blomningen ska jag klippa igen. Såg ni pelargonerna i växthuset?

Hejdå! 

12 kommentarer:

  1. Salut Inger!
    Donc , il est beau dans votre jardin! Beaucoup de belles fleurs, de belles couleurs et puis vous prenez des photos étonnantes. Bonne week-end. Patricia

    SvaraRadera
  2. Hej Inger!
    Vilka fantastiska rosor, du får visa dem från vilken vinkel du vill, så fina.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  3. Vilken blomning! Helt magiskt. Japp, jag såg pelargonerna.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Såg pelargonerna när du påminde, jag borde sett dem eftersom jag suttitbich njutit där. Nästa vecka kommer ett stort paket hit, vårt växthus.
    Rosorna är så fina i år. Dina inte minst.
    Anette

    SvaraRadera
  5. Hvilken fantastisk roseblomstring. Det gjør absolutt ikke noe at du harvist dem før, slike syn kan vi få igjen og igjen. Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  6. Hei Inger. Fantastisk blomstring. Disse bildene kan vi se om og om igjen. Det kommer flere og flere roser i min hage. Fått skikkelig sans for de. Ønsker deg en fin søndag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  7. Visst såg jag dina fia pelargoner! Och rosfrossa har du verkligen säger jag som älskar rosor! När jag kom till stugan ikväll efter en veckas frånvaro fanns mängder av utblommade rosor som jag fick klippa bort, de blommar över så fort i torkan och solen som råder här. Hemma går jag varje morgon och klipper, vill ju gärna att blomtiden ska vara lång.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Jösses vilken blomning. Nu får du vara ute och njuta så mycket det bara går.
    //Helene

    SvaraRadera
  9. Jag tycker ofta att rosplanteringar kan bli lite "kala", nu inser jag att det inte behöver vara så. Det är så otroligt vackert hos dig!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  10. I often think that plantations can become a bit "bare", now I realize it does not have to be so. It's so amazingly beautiful with you!หนังใหม่

    SvaraRadera
  11. Jätte roligt med nya vinklar från din trädgård. Man får en mycket bättre uppfattning samt otroligt vackra bilder på dina prakt exemplar till rosor!!

    SvaraRadera