onsdag 15 januari 2020

Augusti 2019

'Adèle Prévost'

'Dronning Margrethe'


 Gult och orange på sensommaren, dagliljor och strandveronika

Riddarsporren har tappat sin form men jag älskar färgskiftningarna.

Så var mitt trädgårdsår 2019 till ända. Tänker på hur allt började när trädgården var ny, 1981-1982. Mina första planteringar bestod av en forsythia, en syrenhortensia, två klätterhortensior, en kaprifol, en alpklematis, några hostor och riddarsporrar. Långt senare kom rosorna. Nu väntar nya utmaningar. Kanske vi ses före dess.

Hejdå!

9 kommentarer:

  1. Hej Inger!
    Fina rosor, och riddarsporren är så vacker. Försöker så nya varje år, de som skiftar i blått och lila har blivit favoriter.
    Ler när jag läser om dina första växter. Hade också en forsythia, men den blev risig efter många år, så vi tog bort den. Kaprifolen finns kvar och är lika fin fortfarande.
    Ha det fint /Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Dina första växter är sådana som jag planterade som ung i mammas trädgård, kanske var det därför de lite senare i de flesta fall inte fick en plats i min egna... Riddarsporrar är fortfarande favoriter och jag ska börja om med dem. Sniglarna är snabbare att äta än jag kommer ihåg att rädda de små skotten.

    Hoppas på mer läsning :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga rosor har du verkligen! Det låter spännande med de nya utmaningarna.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att du är tillbaka i Blogglandia!
    Hade nästan gett upp, men tog en chans att gå in igen och där var du.
    Härliga sommarbilder från din trädgård.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder 😊 Och jag blir oxå nyfiken vad de nya utmaningarna kommer att innebära? Ett nytt år i trädgården eller nytt med annat?

    Ha en fin vecka!

    Veronica

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Good morning dear Inger,
    Your garden looked so beautiful! I hope you will post a lot of blogs about your beautiful.
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvaraRadera
  8. Thanks a lot for sharing this wellness information with us.Thank you for sharing! Truly inspirational! My website : jasa fotocopy 24 jam

    SvaraRadera