måndag 3 januari 2011

Amaryllis och utmärkelse













lätt nervös blir jag av denna amaryllis, visserligen tycker jag om flerfärgade växter men det finns gränser













baksidan är så mycket finare, nästan lugn och sansad, men tack ändå Hudiksvalls kommun, som skänkte mig och alla andra som hjälpt till på Kärleksstigen varsin amaryllis, en liten uppmuntran som vi uppskattar väldigt mycket

och tack Laila för din award till mig, om intresset för rosor ökar blir jag jätteglad









skulle jag skriva något om ambitioner också? vet inte om jag har några för tillfället, mer än att ta hand om mig själv så att jag orkar med min familj och trädgård och Hallborosen så klart

och fortsätta att skriva om rosorna i min högerspalt, några fler privata trädgårdar kommer jag också att visa bilder ifrån

kan annars känna mig lite ambivalent inför bloggandet just nu även om det är vansinnigt roligt känns det samtidigt väldigt förgängligt, men det är väl det mesta

är visst riktigt låg ikväll, är inte hundra kry och det kanske påverkar

Lailas award vill jag ge vidare till alla mina trogna följare, ni är värda den allesammans:)

Lev väl och akta er för halsont och hosta!

14 kommentarer:

  1. Hej Inger! God fortsättning.
    Klart att man påverkas av infektioner som kan finnas i kroppen. Jag hoppas verkligen att det passerar dig snabbt.
    Ser fram mot ett rikt ros år med dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Inger! när amaryllisar blir gärna lite vulgära, min är nu vissen och då älskar jag den, med de flortunna blombladen med lite, lite färg...
    kram!

    SvaraRadera
  3. Visst är amaryllis fin, nästan ännu finare efter jul i detta ljus.

    SvaraRadera
  4. Det var en häftig Amaryllis och jag håller med om att baksidan var väldigt fin! Grattis till Awarden, den är du värd!! Hoppas du kryar på dig snart, inte kul med "flunsor"!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fin Present! Jag gillar de där fräckisarna bland amaryllisar!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vacker Amaryllis och precis som du skriver, är baksidan finare...men det är säkert smaksak, och alla blommor är väl vackra ändå.
    Grattis till Awarden!
    Ha en bra dag!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  7. Alltid trevligt med uppmuntran, det är en fantastisk insats du och dina vänner gjort på Kärleksstigen. Läcker uppstickare din amaryllis....nu behövs alla färgklickar som tänkas kan till hjälp för att vi ska orka ta oss igenom vintern!
    Vi ses när det börjar porla i ditt "nya vattendrag" och dina rosor börjar knoppas.
    Fortsätt krya på dig, ta hand om dig och de dina!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Grattis...
    Blogginspirationen kommer nog tillbaks när det börjar hända saker att blogga om...det som händer nu därute är ju inte så varierande precis ;)))

    SvaraRadera
  9. Som en trädgårdsvän sa; njut av varje minut för vi vet att tiden går mot vinterns slut, njut av varje minut för vips är det vår och blommorna slår ut...eller nått sånt.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker också bloggandet är roligt men jag oroar mig mer för hur i hela världen man ska ha tid med det när säsongen kommer igång?! Då är jag ute all ledig tid, maken brukar komma ut och fråga om jag kan se något i mörkret... Men det får väl bli som det blir, jag bloggar ju för att jag ska få ändan ur vagnen och ta lite mer bilder i trädgården. Sedan är ju utbytet med andra trädgårdsintresserade bloggare väldigt stimulerande!
    Krya på dig!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Hej Inger.

    Stort Grattis till awarden den är du verkligen värd.
    Jag har inte haft någon amaryllis i jul men visst är det en fantastisk blomma.
    Hoppas att du kryar på dig snabbt det verkar gå mycket förkylningar nu.

    Bloggandet är roligt men jag har lite bloggtorka just nu. Skall försöka väva klart mattan innan jobbet börjar på allvar.

    Önskar dig en fin Trettondagshelg

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  12. Hej Inger! Gratttis!
    Jag fick en amaryllis innan jul, som precis igår visade sin färg. Möööööörkt vinröd:-) Ursnyggt tyckte jag, vilsamt till mina färger härinne (mest beige och grönt:-)
    Kram H.

    SvaraRadera
  13. Vacker amaryllis, välförtjänad.
    Krya på dig och trevlig Trettonhelg.
    Ann.

    SvaraRadera